הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ענקית הסופרמרקטים קרוגר רוכשת את חברת ערכות הארוחות הום שף ב-200 עד 700 מיליון דולר
קרוגר, קמעונאית הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב במספר החנויות והיקף המכירות, רוכשת את חברת הערכות להכנת ארוחות, שמדורגת שנייה במספר היחידות הנמכרות ושלישית בהיקף המכירות. זוהי העסקה השנייה בין רשת סופרמרקטים לחברה בתחום, לאחר שאלברטסונ'ס רכשה את פלייטד

קרוגר, רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בארה"ב הן במספר החנויות והן במכירות, סיכמה עסקה לרכישת הום שף, החברה השנייה בגודלה לממכר ערכות להכנת ארוחות. המהלך הוא העסקה הגדולה השנייה של קרוגר תוך שבוע, במאמץ לחזק את עסקיה המקוונים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זו מקבל מומחיות וזו - גישה ללקוחות ב-2,800 חנויות


העסקה היא בשווי התחלתי של 200 מיליון דולר, ויכולה להגיע עד 700 מיליון אם הום שף תעמוד ביעדי ביצועים מסוימים והיא מגיעה כשבוע לאחר חברת המרכולים שבסיסה בסינסינטי רכשה נתח בשווי כרבע מיליארד דולר בשירות הסופרמרקט המקוון הבריטי אוקאדו גרופ . החברות עומדות לפתוח שורה של מחסנים ממוכנים למשלוחי מזון בארה"ב.

קרוגר פועלת במהירות לעדכן את המודל העסקי שלה לאור תחרות קשה בכל החזיתות. אמזון מגבירה את היקף שירות המשלוחים וההנחות בחנויות הול פודס עבור חברי אמזון פריים, בעוד וולמרט קוצרת פירות מהשקעותיה בהרחבת חנויותיה ושדרוגן הטכנולוגי. מאידך, רשתות המציעות מזון בהנחות גדולות מפעילות לחץ על קרוגר לחתוך מחירים היות שעליות חלשות במחירי המזון לא הגבירו את נתוני המכירות כפי שקיוו בענף.

"אנחנו לא עיוורים ולא מתעלמים ממה שקורה בחלל סביבנו", אמרה יעל קוסט, ראש המחלקה הדיגיטלית של קרוגר, בראיון שפורסם אתמול (רביעי). קרוגר נתונה ללחץ מצד בעלי המניות שלה לנקוט בגישה חדשנית יותר. המכירות באותן חנויות של הרשת נחלשה לאחר שנים של עליות עקביות, ובעלי המניות הענישו את קרוגר בשל השקעות לטווח-ארוך שהגבילו את הרווחים המיידיים. מניית החברה צנחה בכ-11% עד כה השנה. מנהליה הבכירים של קרוגר אמרו אתמול כי הם מודעים לשינויים הסוחפים את מגזר המזון הקמעונאי, אולם הם מחפשים דרכים חדשות למכור מזון בתגובה לדרישת הלקוחות, לא בתגובה לאמזון, וכי הם ממשיכים לנהל מגעים על עסקאות עם חברות נוספות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE