הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האח הגדול: שיחה בין בני זוג הוקלטה ללא ידיעתם על ידי מכשיר של אמזון
אלקסה, העוזרת הדיגיטלית של אמזון הקליטה שיחה פרטית של בני זוג מאורגון ושלחה אותה באופן אקראי לאחד מאנשי הקשר שלהם. האישה: "הרגשתי חדירה לפרטיות", החברה: "אירוע נדיר ביותר, נפעל למנועו בעתיד"

"אלקסה", העוזרת הביתית של אמזון הקליטה שיחה פרטית של בני זוג ושלחה אותה אל מספר אקראי מרשימת הקשר שלהם, כך טוענים בני זוג מפורטלנד. אישה בשם דניאל מספרת כי לפני כשבועיים היא ובעלה קיבלו שיחת טלפון ממכר שהפציר בהם לנתק את כל המכשירים הדיגיטליים שברשותם, וזאת לאחר שנשלח אליו קובץ ובו שיחתם האישית. תחילה, בני הזוג פקפקו באיש, שהתקשר מביתו בסיאטל, הממוקמת כ-200 מייל צפונית לפורטלנד. אך לאחר שסיפק ציטוטים מדויקים מתוך שיחתם, התרצו בני הזוג.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אלקסה" של אמזון (צילום: Shutterstock)


"הרגשתי חדירה לפרטיות. מיד ניתקנו את המכשירים והחלטנו שלא להכניס אותם יותר לבית. לא ניתן לסמוך עליהם", הלינה דניאל. חברת "אמזון" מסרה כי היא "רואה בפרטיות כנושא חשוב מאוד. חקרנו את נסיבות האירוע וקבענו כי האירוע הוא נדיר ביותר. אנחנו נפעל על מנת למנוע ממקרה כזה לחזור בעתיד".

בהמשך, החברה אף פירטה את הסיבות שהובילו לתקלה: "מכשיר האקו 'התעורר' לאחר שנשמעה מילה הדומה ל"אלקסה", שמפעילה את המכשיר. השיחה שהתקיימה לאחר מכן נקלטה במכשיר כבקשת שליחת הודעה. בשלב מסוים, המכשיר שאל את בני הזוג 'אל מי', ובשלב זה רעשי הרקע הובנו כאחד השמות ברשימת הקשר. העוזרת הדיגיטלית אמרה את השם בקול רם, ורעשי הרקע הובנו כ'כן'. ככל שרצף האירועים הנ"ל הינו נדיר, אנחנו עומלים כעת על להפוך אותו לנדיר עוד יותר", כתבה החברה.

כאמור, בני הזוג הוציאו מביתם את כלל מכשירי "אלקסה", אך דניאל סיפרה כי החברה מסרבת לשיב להם את כספם בעבור המוצר הפגום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE