הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביקורת גדולה על כוונת רשות ההגירה להשמיד עדויות הנוגעות לעבודתה
חומרים הקשורים לתקיפות מיניות, מעצר בבידוד ואפילו מוות של אנשים שהיו תחת חסותה של הרשות יושמדו לאחר פרקי זמן הנעים בן 3 ל-20 שנים. על פי מבקריה, פעילות הרשות כוללת הפרה שיטתית של זכויות אדם ושל החוקה האמריקאית

רשות ההגירה הפדרלית פנתה למנהל הארכיונים הלאומי כדי לקבל הנחיות בנוגע לשמירה או השמדת חומרים הנוגעים לפעולות המעצר שהיא מבצעת. למרות שהבקשה נשמעת שגרתית, המענה שתקבל הוא בעל משמעות גדולה בשל הפעילות השנויה במחלוקת של רשות ההגירה, שעל פי מבקריה כוללת הפרה שיטתית של זכויות אדם ושל החוקה האמריקאית.

הרשות ביקשה אישור להשמיד 11 סוגים של חומרים, כולל אלו הקשורים לתקיפות מיניות, מעצר בבידוד ואפילו מוות של אנשים שהיו תחת חסותה. חומרים נוספים הכלולים בבקשה הם אלטרנטיבות לתוכנית המעצרים, דוחות מעקב על המעצרים, דיווחים על האנשים שנעצרים ותלונות של הציבור על התעללות בבית המעצר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטר עוצר מהגר לא חוקי בקרבת גבול ארה"ב-מקסיקו.


הרשות הציעה פרקי זמן שונים להשמדת החומרים, כשלדוגמא תיקים של תקיפה מינית ומוות יושמדו לאחר 20 שנים ותיקים על מעצר בבידוד לאחר שלוש שנים.

הפעילות של רשות ההגירה סופגת ביקורת כבר שנים רבות, בעיקר בשל מה שנתפס כהפרת זכויות אדם בבתי המעצר. החומרים הרבים שהרשות מבקשת להשמיד מכילים הוכחות לאותן הפרות. בהתחשב בכך שממשלו של הנשיא דונלד טראמפ מתכנן להגדיל את פעילות הרשות באופן משמעותי, ישנה דאגה גדולה מכך שהיא גם פועלת להקטין את השקיפות והאחריות שלה.  

מנהל הארכיונים הלאומי אישר באופן ראשוני את ההצעה של רשות ההגירה. המנהל הסביר לדוגמא שחומרים הנוגעים לתקיפה מינית ומוות "אינם מתעדים פעילות משמעותית של עובדים פדרלים" למרות חומרת המקרים. המנהל גם הוסיף בנוגע לתקיפות מינית כי מדובר "בחומרים מאוד רגישים שלא מצדיקים את שמירתם".

המבקרים טוענים כי שמירה על כל החומרים של הרשות היא הכרחית כיוון שרק כך הציבור יכול להבין את פעילותה ולשפוט אותה. על פי דוחות שונים של ארגונים המבקרים את הרשות, ישנן עדויות על תקיפות מיניות בבתי המעצר שלא נחקרים ומטופלים כראוי, העצירים זוכים לטיפול רפואי לוקה ויש שימוש מוגזם במעצר בבידוד.  

מאז אוקטובר 2016, מתו 10 אנשים ששהו במעצר של רשות ההגירה.


פעילותה של רשות ההגירה עומדת במרכזן של הפגנות רבות בארה"ב.


הדעה של טראמפ בכל הנוגע לבתי המעצר ופעילות הרשות היא ברורה, כשבשבוע שעבר הוא דיבר פעם נוספת בחריפות כנגד מהגרים לא חוקיים ואף כינה אותם "חיות". בנוסף, טען הנשיא כי מקסיקו "אינה עושה דבר" על מנת לעזור לארה"ב בנושא: "יש לנו אנשים שבאים לכאן, או מנסים לבוא לכאן ואנחנו עוצרים את רובם, ומגרשים אותם. לא תאמינו כמה רעים אנשים האלה. אלה לא בני אדם, אלא חיות", אמר הנשיא.

דבריו הגיעו בעת פגישה עם מנהיגים מקליפורניה שנערכה בבית הלבן, ורבים נזכרו במסיבת העיתונאים הראשונה שלו מיד לאחר שהודיע על כוונתו להתמודד לנשיאות, אז אמר כי ארה"ב הפכה להיות מדינה שקולטת אנשים שלא היו רצויים במקומות אחרים: "כאשר מקסיקו שולחת לנו אנשים, הם לא שולחים את הטובים ביותר. הם שולחים סמים, פשע ואונס. וחלקם, אני מניח, הם בסדר", אמר בשנת 2015. כזכור, הנשיא טראמפ גם תקף את הרשויות בערי המקלט, ערים שבהן המשטרה המקומית לא משתפת פעולה עם רשויות ההגירה הפדרליות. ועל כן, אירח הנשיא בשבוע שעבר משלחת ממדינת קליפורניה ובה מספר מועט של ראשי ערים ומפקדי משטרה שלא תומכים במדיניות ערי המקלט. 

"כל אחד מכם עומד איתן מול ההחלטה של מושל קליפורניה, ועל כן אני שמח לארח אתכם כאן בבית הלבן", פתח הנשיא את דבריו. טראמפ אף קרא לשר המשפטים ג'ף סשנס לפתוח בחקירה כנגד ראש עיריית אוקלנד ליבי שאף: "אם כבר מדברים על שיבוש הליכי משפט, אני ממליץ לך לבדוק את שאף, ג'ף", אמר הנשיא בפנייה ישירה לסשנס. עוד טען כי המפלגה דמוקרטית אחראית על נוהג הפרדת ילדים מהוריהם לאחר מעצרם בגבול. "אני יודע שמה שאתם עוברים עם המשפחות זה קשה. אבל החוקים הקשים האלה ניתנו לנו ע"י הדמוקרטים. אנחנו מחויבים לעשות זאת. זה דבר נורא לעשות, מה שהדמוקרטים נתנו לנו", אמר הנשיא בפנייה ישירה אל השרה לביטחון פנים, קירסטין נילסן.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE