הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפיק העל ההוליוודי הארווי ויינסטיין הסגיר עצמו למשטרה ונעצר בחשד לאונס ותקיפה מינית
נגד ויינסטיין נצברו עשרות עדויות של נשים שטוענות כי תקף אותן מינית. הערכה: עדותה של השחקנית לוסיה אוונס, שטוענת כי כפה עליה מין אוראלי, עשויה להבשיל לכתב אישום

מפיק העל ההוליוודי הארווי ויינסטיין הסגיר עצמו היום למשטרה במנהטן, ניו יורק. ויינסטיין חשוד באונס אישה ובעבירות מין נגד אשה אחרת. מעצרו מגיע לאחר חודשים של חקירה, בעקבות מעל 80 מקרים של נשים שהתלוננו כי המפיק אנס, הטריד או תקף אותן מינית. את החקירה נגד המפיק ניהלו משרד התובע המחוזי של מנהטן ומשטרת ניו יורק. בשל טבען של ההאשמות, חוק ההתיישנות אינו חל עליהן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הארווי ויינסטיין בתחנת המשטרה במנהטן. מעל 80 נשים טענו כי אנס אותן, או תקף אותן מינית. צילום: REUTERS/LUCAS JACKSON


"ניו יורק דיילי ניוז" דווח כי תלונתה של השחקנית לוסיה אוונס, שסיפרה ל"ניו יורקר" כי ויינסטיין אילץ אותה לבצע בו מין אוראלי ב-2004, עשויה להבשיל לכדי כתב אישום. עם זאת, עדיין לא ברור מה יהיו סעיפי האישום המדויקים נגדו. 


כזכור, אוונס סיפרה למגזין "ניו יורקר" כי בתחילת דרכה בתעשיית הקולנוע פגשה את ויינסטיין במועדון לילה. הוא הזמין אותה ללשכתו במשרדי חברת מיראמקס, אותה ייסד. זמן קצר לאחר שהגיעה לפגישה, שהתנהלה בשעות היום, משך ויינסטין את ראשה אל מפשעתו. "אמרתי, שוב ושוב, 'אני לא רוצה לעשות את זה, תפסיק, תפסיק, אל'" סיפרה. "ניסיתי להשתחרר, אבל אולי לא ניסיתי חזק מספיק. לא רציתי לבעוט בו או ללכת איתו מכות". לדבריה, ויינסטיין גדל המידרות "הכריע" אותה בסופו של דבר. "פשוט ויתרתי, כאילו".


אסיה ארג'נטו בפסטיבל קאן. "הוא אנס אותי ב-1997. הפסטיבל היה שדה הציד שלו". צילום:  Vianney Le Caer/Invision/AP/REX/Shutterstock


למעלה מ-80 נשים האשימו את המפיק בהטרדה מינית, תקיפה מינית, או אונס - ביניהן כוכבות גדולות כמו אנג'לינה ג'ולי, אשלי ג'אד וגווינת' פאלטרו, שאף סיפרה כי מי שהיה אז בן זוגה, בראד פיט, התעמת עם ויינסטיין ואיים עליו לבל יעז לעשות זאת שוב.


בתחילת השבוע השחקנית אסיה ארג'נטו, שהגישה את פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים בקאן, טענה כי ויינסטיין אנס אותה בפסטיבל קאן ב-1997. "הייתי בת 21. זה היה שדה הציד שלו. אני רוצה להשמיע תחזית: הארווי ויינסטיין לעולם לא יתקבל כאן שוב בברכה. הוא יחיה בחרפה, מנודה על ידי קהילת הקולנוע שאימצה אותו אל לבה וטייחה את פשעיו".


בארד פיט וגווינית' פאלטרו. לאחר שהוטרדה בידי ויינסטיין, איים עליו פיט, אז בן זוגה של השחקנית. צילום: גטי אימג'ס

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE