הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח בלונדון: ג'וליאן אסאנג' על סף גירוש משגרירות אקוודור
מייסד וויקיליקס המתגורר כ-6 שנים בשטח בו הוא מוגן תחת חסינות משפטית, עלול להיעצר בבריטניה ולהיות מוסגר לארה"ב בשל הלחץ האמריקאי על נשיאה החדש של אקוודור לבצע את המהלך. עוד דווח כי משרד המשפטים האמריקאי כבר הכין את כתב האישום שיוגש נגדו

אחרי שש שנים שבהן נחשב כפליט המתגורר בשגרירותה של אקוודור בבריטניה, ג'וליאן אסאנג' עלול לאבד את החסינות המשפטית שקיבל, דבר שיסלול את דרכו להסגרה לארה"ב. מקורות בלונדון מסרו כי אסאנג' קרוב מתמיד לאיבוד מעמדו כפליט, דבר שעלול להיזרק מן השגרירות בימים הקרובים. במידה שכך יקרה, ישנה סבירות גבוהה לכך שייעצר ע"י המשטרה בלונדון ויוסגר לארה"ב, בהתאם לבקשתה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



רשויות אכיפת החוק בארה"ה מנסות כבר תקופה ארוכה למצוא דרך יצירתית להביא להסגרתו של מייסד וויקיליקס, ועתה נראה כי הם קרובים מתמיד להביאו לחדר חקירות אמריקאי. בשנה שעברה דווח ברשת CNN כי משרד המשפטים האמריקאי כבר הכין את כל המסמכים הנחוצים על מנת להגיש כתב אישום. קהילת המודיעין האמריקאית טוענת כי אסאנג' נוצל ע"י הרוסים כדי לפגוע בקמפיין של הילארי קלינטון בשנת 2016.


השגרירות של אקוודור, לונדון (צילום: Shutterstock)


נשיאה החדש של אקוודור, לנין מורנו, נמצא כעת תחת לחץ מאסיבי של ארה"ב כדי לשכנעו לגרש את אסאנג' מן השגרירות. הנשיא עצמו התייחס לסוגייה וכינה את זה כ"בעיה בירושה". עוד דווח כי גם ספרד מפעילה לחץ כבד על אקוודור, וזאת לאחר שאסאנג' הביע תמיכה בעצמאותה של קטלוניה. למרות ששר המשפטים האמריקאי ג'ף סשנס אמר אשתקד כי העמדתו של אסאנג' לדין הינה העדיפות המשפטית הגבוהה ביותר בארה"ב, נציגי ממשלת ארה"ב לא הגיבו השבוע לנושא, אך בכיר במחלקת המדינה האמריקאית אמר כי "נוכחותו של אסאנג' בשגרירות אקוודור היא עניין בין הממלכה המאוחדת לבין אקוודור. כעניין של מדיניות, מחלקת המדינה אינה מאשרת או מכחישה את כוונתות ההסגרה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE