הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיל הים ערך תמרון בים סין הדרומי, למרות שוושינגטון זקוקה לתמיכת בייג'ינג מול קוריאה הצפונית
אמנם התמרון תוכנן לפני כמה חודשים, העיתוי שלו קריטי. ברקע: היחסים הכלכליים הסוערים והיחסים הפוליטיים הצוננים. מבקרי התמרון הצבאי טוענים כי הוא לא ישנה את עמדת סין לגבי האזור

שתי אוניות מלחמה אמריקניות שטו היום (ראשון) סמוך לאיים בים סין הדרומי, שסין טוענת כי הם בשטחה. כך אמרו שני מקורות לסוכנות הידיעות רויטרס. הצעד צפוי לעורר כעס בבירה הסינית, בעוד הנשיא טראמפ מבקש את שיתוף הפעולה שלה מול קוריאה הצפונית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד מכלי השיט שערכו את התמרון


המבצע היה הניסיון האחרון לנגח את מה שנתפס בוושינגטון כניסיונות של בייג'ינג להגביל את חופש השיט במים האסטרטגיים.

למרות שמסלול השיט הזה תוכנן לפני חודשים רבים, העיתוי שלו ראוי לציון. מדובר בזמן רגיש מאוד בין ארצות הברית לסין, לאחר שהפנטגון לא הזמין את סין לתמרון צבאי נרחב.

בכירים אמריקנים, שביקשו לשמור על מעטה אנונימיות, אמרו כי שני כלי השיט הגיעו למרחק של 12 מיילים ימיים מאיי פאראסל - חלק משורה של איים עליהם טוענת סין בעלות - וגורמת למחלוקות רבות בינה לבין שכנותיה.
אחד המקורות הדגיש כי כלי השיט ערכו תמרונים במקום.

הביטול של מפגש הפסגה של הנשיא טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און העלה את הצורך ביחסים אמריקניים-סיניים טובים. זאת, גם על רקע המחלוקת בין שתי הכלכליות העולמיות הענקיות.

התמרון של שני כלי השיט ספג גם ביקורת, בטענה שהוא בעיקר סמלי, ולא תהיה לו השפעה מרובה על ההתנהלות של בייג'ינג.

לצבא יש עיקרון ישן ולפיו הוא יכול לבצע מבצעים ברחבי העולם, גם באזורים השייכים לבני בריתה של ארצות הברית, בנפרד מההשלכות הפוליטיות.


כלי שיט סיניים סמוך לאחד האיים ביום סין הדרומי


צילומי לוויין תיעדו לפני כשבועיים הרס של מערכת טילי קרקע-אוויר או טילים נגד אוניות באזור.

מוקדם יותר החודש, חיל האוויר הסיני השליך פצצות על איים שונים בים סין הדרומי כחלק מתרגיל צבאי שערך הצבא הסיני באזור - צעד שעורר חשש גדול בויאטנם ובפיליפינים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE