הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זורקים ג'ינס ישן? מכנסי ליווייס מ-1893 נרכשו בכמעט 100 אלף דולרים
קונה מדרום מזרח אסיה שילם סכום עתק עבור מכנסים בני 125 שנים לאחר ששנתיים קודם לכן לא נמצא להם קונה במכירה פומבית. הבעלים הראשון של הג'ינס היה סולומון וורנר, בעל חנות בטוסון, אריזונה. הג'ינס במצב מצוין כיוון שוורנר לבש אותם רק מספר פעמים לפני מותו והם נשמרו לאחר מכן בארגז לאורך שנים רבות.

מי לא זרק מכנסי ג'ינס בלויים בזמן סידור הארון או מעבר דירה. אולם ישנם ג'ינסים ישנים ששווים הרבה כסף, ליתר דיוק כמעט 100 אלף דולרים. לפני כשבועיים רוכש מדרום-מזרח אסיה שילם את הסכום הזה עבור מכנסי ליווייס בני 125 שנים ששנתיים קודם לכן לא נמצא להם קונה במכירה פומבית. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכנסי ג'ינס של חברת ליווייס מ-1893 נמכרו לאחרונה בסכום הקרוב ל-100 אלף דולרים. 


"זה מישהו שאוהב ג'ינס ישנים", היה כל מה שדניאל באק סולס, בעלי בית המכירות דניאל באק, היה מוכן לומר על הקונה. 

על פי סולס, הקונה שלח נציג מטעמו שייבחן את הג'ינס במיין לפני שרכש אותם ב-15 במאי. הבעלים הראשון של הג'ינס היה סולומון וורנר, בעל חנות בטוסון, אריזונה, שרכש אותם ב-1893. הג'ינס במצב מצוין כיוון שוורנר לבש אותם רק מספר פעמים לפני מותו והם נשמרו לאחר מכן בארגז לאורך שנים רבות. בד הדנים של המכנסים יוצר בניו המפשייר והם נתפרו במפעל של לוי'ס בסן פרנסיסקו. בשונה ממכנסי ליווייס מודרנים, באותם ימים הג'ינס הגיעו עם כיס אחורי בודד וגם לא היו לולאות עבור חגורה כיוון שבזמנו המכנסים היו נלבשים עם כתפות (שלייקס). 

על פי המידה של הליוויס ניתן להבין כי וורנר לא היה איש קטן מידות. היקף המכנסיים באזור המותנים הוא מידה 44 והתפר לאורך פנים המכנס הוא באורך של 36 אינצ'.

מכנסי ליווייס ישנים נמכרים לא פעם במחירים גבוהים מאוד. אספן יפני שילם 60 אלף דולרים על זוג מכנסי 501 משנות ה-80 של המאה ה-19, כשזוג אחר משנת 1888 נקנה בסכום של שש ספרות. חברת ליווייס הציעה לקנות את המכנסים של וורנר תמורת 50 אלף דולרים, אולם הרוכש מדרום-מזרח אסיה היה מוכן לשלם מחיר כמעט כפול כדי להוסיף אותם לאוסף שלו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE