הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
25 שנים לאחר שהודה בניסיון רצח בקווינס, נעצר החשוד במעשה בנמל התעופה קנדי
פרדי גוורה ברח לרפובליקה הדומיניקנית, שם הוא שהה ב-25 השנים האחרונות, לאחר שהוא ושותפיו ירו בבעל חנות לכלי עבודה. הוא הגיע לניו יורק בשבוע שעבר במטרה לבקר את בני משפחתו ונעצר מיד על ידי שוטרי משטרת ניו יורק שהמתינו לו בשדה

פרדי גוורה היה בן 18 כאשר יחד עם שני חברים היה שותף בירי של בעל חנות לכלי עבודה בקווינס אי שם ב-1992 במהלך ניסיון שוד. בידיעה כי הוא עומד בפני מאסר ארוך, גוורה ברח כמה חודשים לאחר מכן לרפובליקה הדומיניקנית, שם הוא שהה ב-25 השנים האחרונות, כשהוא עובד כמכונאי בבירה סנטו דומינגו. אולם בשבוע שעבר, אולי במחשבה כי הרשויות כבר לא מחפשות אחריו, הוא הגיע לניו יורק לבקר בני משפחה. שוטרי משטרת ניו יורק חיכו לו בנמל התעופה קנדי ובמקום לפגוש את בני משפחתו הוא סיים את היום בכלא ברייקרס איילנד.   


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פרדי גוורה נעצר בשבוע שעבר לאחר שנמלט מהרשויות במשך 25 שנים.


גוורה ושני שותפיו שדדו את חנות כלי העבודה של ווילי בקווינס ב-16 בספטמבר, 1992. השלושה גנבו כסף מזומן מהקופה וכ-30-40 פחיות ספריי צבע. לאחר מכן הם ירו בבעלים, לייב סבן, בסנטר. סבן, שהיה בן 60 בזמנו, התאושש מהפציעה. הוא מת ב-2015 בגיל 91. לאחר כחודש, המשטרה תפסה את גוורה ואחד משותפיו, נער בן 14. השניים הואשמו בניסיון רצח.

"אני גדלתי מעל החנות. זו היה העסק של אבא שלי", אמר הרב ג'רלד זוסמן, שמשפחתו הייתה הבעלים של החנות לפני שהיא עברה לשליטתו של סבן.

זוסמן, שמשרת כרב קהילת עמנואל בסטטן איילנד, סיפר כי אימו, בטי, נשדדה כמה שנים לפני שסבן נורה. הוא אמר שהמשטרה הזהירה אותה שתסגור את החנות אחרת היא תצא ממנו על אלונקה. 

"היא הייתה אישה די מבוגרת בחנות די גדולה לגמרי לבדה", הסביר זוסמן. זבן זנח את העסק זמן לא רב לאחר שנורה. "הם קשרו אותו ואז ירו בו. זה מה שהוא סיפר", ציין זוסמן. 

אלמנתו של סבן, לאה, שגרה כיום בפנסלבניה, סירבה לשתף את רגשותיה בנוגע למעצרו המפתיע של גוורה, אך הסכימה לומר ש-"זה טוב".

גוורה הודה בניסיון רצח בדצמבר 1992, אך שוחרר בערבות של 50 אלף דולרים. הוא נעלם לאחר מכן ולא הגיע לדיון בתיקו ב-3 בפברואר, 1993. שלושה שבועות לאחר מכן נגזרו עליו 6 עד 18 שנים בכלא ללא נוכחתו. יותר מ-25 שנים לאחר שברח, גוורה כנראה כבר לא יוכל לברוח מהחוק כשייערך בבית המשפט הדיון בעניינו ב-14 ביוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE