הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כשנהיה קשה מדי לפרוץ למחשבים, הגנבים חוזרים לבצע פשעים "פשוטים" והדואר שלכם בסכנה
יותר ויותר אנשים מדווחים לאחרונה על המחאות שנשלחו בדואר ולא הגיעו ליעדן. גנבים שולפים מעטפות מהתיבות, מזייפים את השיקים ונעלמים עם הכסף. "הם מחפשים הכל, מזומן, תשלומי שכר דירה, כרטיסי אשראי ואפילו מתנות ליום הולדת" מספר סוכן לשעבר בשירות החשאי

בימים אלו רבים חוששים ליפול קורבן לפשע סייבר ופרסומות שקוראות לגולשים להגן על עצמם מפריצות למחשב ומגניבת זהות ברשת צצות בכל מקום. אבל דווקא בעידן שבו העוקצים באינטרנט מתרבים ואיתם גם הפתרונות, יש פושעים שחוזרים למקורות ושבים לבצע ברחבי ארצות הברית גניבות דואר.

מקרה כזה בדיוק קרה לג'וזפינה גומז פנדו ששלשלה לתיבת הדואר סמוך לביתה במנהטן שיק על סך 112 דולר. הגנבים, ששלפו את המעטפה באמצעות מלכודת עכברים עם דבק, כתבו מחדש את ההמחאה והפעם על סך 3500 דולר. באמצעות מלכודת דבק אחת כזאת, יכול העבריין לשלוף עד 20 מעטפות בבת אחת, הסביר נציג של משטרת ניו יורק.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיבת דואר כחולה. הפושעים חוגגים


ההונאות האלו מכונות "Mail fishing", והפושעים אכן מבצעים "דיג" של מעטפות עם כסף ושיקים מתיבות הדואר הכחולות שנמצאות בכל פינה. וממש כמו בדיג, לפעמים עולה בחכה או במלכודת דג גדול. לפי משטרת ניו יורק, בשנתיים האחרונות מספר הפשעים האלה בעיר צמח פי שניים. אבל התופעה הזאת מתרחבת גם בטקסס, פלורידה, ניו ג'רזי, מסצ'וסטס, קולורדו וקליפורניה.


מומחים מסבירים שהעליה בפשעי הלואו טק האלה מגיעה דווקא בעקבות ההשקעה של חברות ואנשים פרטיים בשיפור באבטחת מידע ברשת. שון מקלסקי, ששימש כסוכן בשירות החשאי, שמטפל בהונאות דואר, אומר: "פושעים מוצאים את עצמם אומרים 'אין לי את הכישורים הנדרשים לפרוץ למחשבים, אבל אני עדיין לגמרי יכול לפרוץ לתיבת דואר ברחוב".


לא רק המחאות על הכוונת של הגנבים. הם מחפשים בין המעטפות כסף מזומן, מתנות יום הולדת, כרטיסי אשראי וגם פרטים אישיים כמו כתובות ומספרי ביטוח לאומי. "באמצעות המידע הזה, העבריינים בונים פרופיל שבאמצעותו ניתן לבצע הונאות נוספות" מסביר מקלסקי. 


למזלה של ג'וזפינה גומז פנדו, כשההמחאה המזויפת הופקדה, בבנק הבינו שיש בעיה ומנעו את המשיכה. בבנקים מודים שגם הם מרגישים עליה בנסיונות הזיוף. "יש לנו אלגוריתמים מתוחכמים שאמורים למנוע מצבים כאלה" מרגיע מנהל סיכונים באיחוד הבנקים האמריקאי. אבל כל מי שממשיך לשלוח כסף בדואר, כדאי להיות יותר עירניים מעתה והלאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE