הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם קיבלתם צו פינוי - אל תתעלמו": אלפי בני אדם בפלורידה פונו בשל הסופה אלברטו
עונת ההוריקנים עוד לא נפתחה רשמית, אך לאלברטו זה לא משנה. הסופה צפויה להגיע היום לחופי פלורידה, ועשויה לזרוע הרס וממטרים רבים. שימו לב לדיווחי מזג האוויר כדי לא להיתקע בדרכים

אלפי תושבי פלורידה פונו מבתיהם הלילה לאחר שהסופה הטרופית אלברטו התחזקה בדרכה צפונה במפרץ מקסיקו. החזאים מזהירים כי עוצמת הסופה עשויה לסכן את חייהם של תושבי המדינות הסמוכות לחופי המפרץ.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ענני סערה מבשרים את בואו של אלברטו


הסופה הייתה הבוקר 105 מייל מדרום לאפאצ'קולה, פלורידה והיא צפויה להגיע לחוף היום. כך הודיע המרכז הלאומי לחיזוי הוריקנים.

אלברטו, הסופה האטלנטית הראשונה שקיבלה שם בשנת 2018, כמה ימים לפני פתיחת עונת ההוריקנים הרשמית ב-1 ביוני, יוצרת רוחות במהירות 60 מייל לשעה וצפויה להמטיר כ-12 אינטש גשם ממיסיסיפי ועד מערב ג'ורג'יה.

לאחר מכן, הסופה צפויה לגרום לרוחות עזות וגשמים עזים במהלך תנועתה בעמק טנסי מחר ומחרתיים, כך נמסר מהמרכז לחיזוי הוריקנים. הסופה עשויה לשבש את התחבורה ולפגוע באירועי יום הזיכרון באזור.
כמה סופות טורנדו קלות יחסית התאפשרו הלילה ברחבי מרכז וצפון פלורידה. אלברטו עשויה להביא גם לגלים גבוהים ומסוכנים בים.

בשנה שעברה היו כמה הוריקנים קטלניים בארצות הברית ובקריביים, שפגעו במקומות כמו טקסס, פלורידה ופורטו ריקו, והסבו נזק בעלות של מאות מיליארדי דולרים, הפסקות חשמל ענקיות וחורבן של מאות אלפי מבנים ובתי מגורים.

מחוז פרנקלין שב"ידית" פלורידה פרסם הודעת פינוי חובה לאיים שלו במפרץ מקסיקו. באיים האלה ישנם כ-4,200 בתי אב. במקביל, מחוז טיילור, שנמצא ממזרחה לו, הוציא הודעת פינוי שאינה מחייבת לאורך החופים.

בשבת האחרונה פרסם מושל פלורידה, ריק סקוט, מצב חירום ברחבי כל 67 המחוזות. אתמול אמר סקוט כי במשמר הלאומי של פלורידה יש 5,500 חברים שמוכנים לפעולה במקרה הצורך. "אם קיבלתם צו פינוי - אל תתעלמו ממנו", כתב סקוט בטוויטר.

שירות החיזוי הלאומי פרסם אזהרות מפני שטפונות בזק לאזורים שמשתרעים בין מיסיסיפי לצפון קרוליינה, בו גרים מיליוני בני אדם.

מאז יום שישי, כיוון התנועה של הסופה אלברטו השתנה לכיוון מזרח. שינוי כיוון הסופה הפחית את האיום על שדות הנפט הפעילים במפרץ מקסיקו. למרות זאת, Royal Dutch Shell Plc, Exxon Mobil Corp ו-Chevron Corp פינו כמה מעובדיהם ממתקני התשתיות שבים.


העיר אליקוט, מרילנד, אתמול


בתוך כך, מערכת סופות אחרות גרמו אתמול להצפות בעיר אליקוט, פרבר של בולטימור, מרילנד. בשל ההצפות, רחוב מיין ההיסטורי הפך לנהר שסחף מכוניות והגיע עד הבתים.

המושל לארי הוגן הכריז על מצב חירום לאיזור, שנמצא בימים אלה בשיקום בעקבות סופה שזרעה בו הרס לפני כשנתיים, וגרמה נזק לעשרות בניינים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE