הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ערב הסעודית ורוסיה החלו לפעול לריסון מחירי הנפט
יצואניות הנפט הבינו שעם כל כמה שמחירים גבוהים זה כיף, אם הקונים יתחילו לצמצם את הצריכה - כולם ייפגעו. ב-22 ביוני ייפגשו רוסיה ומדינות אופ"ק, לדון בהגדלת מכסות התפוקה, כדי לפצות על קריסת התפוקה בוונצואלה והשפעת הסנקציות האמריקאיות על איראן. עצם הדיבור על כך הספיק כדי להוריד את המחיר מהשיאים של השבוע שעבר

מחירי הנפט הגיעו לרמתם הגבוהה ביותר זה שלוש שנים בשבוע שעבר, והמומחים התפעלו כיצד זה זינקו המחירים מהר כל-כך. כעת נגמרה החגיגה והמחירים צונחים. מחירי חוזי נפט עתידיים בארה"ב צנחו בקרוב ל-10% והם נסחרים בכ-66.5 דולר לחבית, לעומת 73 דולר לחבית בשבוע שעבר. מחיר חבית נפט גולמי ירד ל-76 דולר לחבית, לאחר שפרץ את מחסום 80 הדולרים לחבית בשבוע שעבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקלה מבורכת



הירידה החדה במחיר נגרמה ביום שישי על ידי ערב הסעודית, יצואנית הנפט הגדולה בעולם והמנהיגה בפועל של ארגון יצואניות הנפט אופ"ק. שר הנפט הסעודי חליד על פליח אמר במהלך פאנל של CNN בסט. פטרסבורג כי הוא מצוי במגעים אינטנסיביים עם רוסיה ומדינות אופ"ק אחרות להגביר את שאיבת הנפט.

מדינות אופ"ק ורוסיה אמורות להיוועד בווינה בירת אוסטריה ב-22 ביוני כדי לדון בהקלת המגבלות שהטילו על ייצור הנפט מאז 2017. "כוונתן של כל היצרניות היא לוודא ששוק הנפט יישאר בריא, ואם זה אומר לבצע התאמות במדיניות שלנו ביוני, אנחנו בהחלט מוכנים לעשות זאת", אמר אל-פליח. השר הסעודי הוסיף כי מדינות אופ"ק ורוסיה עשויות לספק יותר נפט לשווקי העולם "בעתיד הקרוב" כדי לפצות על הקריסה בתפוקה של ונצואלה והשפעת הסנקציות האמריקאיות על איראן.

עצם הרושם של הגדלה קרובה של מכסות השאיבה מספיקה כדי לעצור את עליית המחירים", אמר חוסיין סייד, אסטרטג השוק הראשי בחברת FXTM. "מעכשיו עד הפגישה ביוני, תמשיך הפרשנות בנושא להשפיע על המחירים", הוסיף.

הלחץ להורדת המחירים נמשך גם היום ברחבי העולם בעת שהקונים עיבדו בשיקוליהם את המידע לפיו קפץ מספר אסדות הנפט בארה"ב, דבר המצביע על גידול אפשרי בתפוקה האמריקאית, שגדלה כבר בכ-25% מאז אמצע 2016, בעת שהיצרניות ניסו לקטוף את רווחי המחירים המאמירים. מספר אסדות הנפט ברחבי העולם עומד כרגע מעל הממוצע שנקבע ב-2017.

הירידה במחירי הנפט היא חדשות מצוינות לנהגים, כמו גם לחברות ולמדינות הרוכשות כמויות דלק גדולות. כך לדוגמא חברות תעופה מרוויחות יותר כשמחירי הדלק נמוכים, וכלכלות צומחות כמו זו של הודו משגשגות יותר גם הן כשמחירי הנפט הגולמי מרוסנים. לדברי המומחים, המחיר האידיאלי לנפט בתנאי השוק הנוכחיים הם בין 60-70 דולר לחבית של נפט גולמי. זהו מחיר גבוה מספיק כדי שישתלם להפיק ולשווק את הנפט, ונמוך מספיק כדי שהצרכנים ימשיכו לקנות מבלי להרגיש כאב בכיס. מדינות שכלכלתן תלויה ביצוא דלקים חייבות לבצע ריקוד עדין ומסובך, שכן החל ממחיר מסוים מתחילים הקונים - בין אם הנהג הפרטי, החברה העסקית או מדינה של מיליארד איש - לצמצם במודע את הצריכה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE