הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה לתומכי הזכות להפלה בארקנסו: העליון סירב לדון בחוק המגביל שימוש בתרופות להפסקת הריון
החוק בארקנסו מעמיד תנאים כמעט בלתי אפשריים לשימוש בגלולת ההפלה RU-486, שיכפו על שתיים משלוש המרפאות במדינה המעניקות שירותי הפלה להיסגר. עם זאת, הקרב על החוק טרם הגיעו לסיומו

בית המשפט העליון הנחיל היום מכה לתומכי הזכות להפלות וסלל את הדרך לכניסתן לתוקף של הגבלות על הפלה תרופתית, אותן קידמו מחוקקים רפובליקנים במדינת ארקנסו, שעשויות לכפות על שתיים משלוש מרפאות ההפלות במדינה להיסגר. 

איש מתשעת שופטי העליון לא חלק לפרוטוקול על ההחלטה שלא לשמוע את ערעורו של ארגון הורות מתוכננת (Planned Parenthood) על החלטת בית המשפט הפדרלי לערעורים שהחזיר על כנו את החוק שהועבר באקרנסו ב-2015, ובוטל על ידי ערכאה פדרלית קודמת. החוק היה מוקפא בצו ביניים עד לבירור העתירה לעליון, שכאמור נדחתה היום על הסף. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העליון. לא פסל את החוק


אלא אם ישיג פלאנד פרנטהוד צו מניעה חדש משופט פדרלי - צו שהארגון אמר כי יבקש באופן מיידי - תוכל המדינה ליישם בפועל את החוק, שהוא אחד המגבילים ביותר על הזכות להפלה בכל ארצות הברית. הארגון טוען כי החוק אוסר הלכה למעשה על הפלה תרופתית במדינה, וכי הוא כבר הודיע למטופליו כי לא יוכלו לבצע הפלה שכזו בשתיים משלוש המרפאות שלו 

לפי החוק השנוי במחלוקת, על המרפאות לעבוד רק עם רופאים שלהם אפשרות להורות על אשפוז בבית חולים (hospital admitting privileges) אך המרפאות לא הצליחו להשיג אישורים כאלה.

במצב כזה הנשים במדינה יוכלו להעזר רק בשירותיה של מרפאה אחת, בליטל רוק, שמבצעת הפלות גם בהליך כירורגי. "החוק הזה לא יכול להכנס לתוקף. נמשיך להלחם עד שכל אישה תוכל לקבל גישה להפלות בטוחות וחוקיות" אמר סגן נשיא פלאנד פרנטהוד, דון לגוונס. הוא השתמש במילים קשות כדי לתאר את המצב בארקנסו: "על ארקנסו להתבייש, היא כעת המדינה היחידה והראשונה שאוסרת על הפלות באמצעות תרופה. זהו חוק מסוכן"

בצד השני, מאידך, מברכים על מה שהם מגדירים כנצחון: "אני מגנה ותומכת בחוק הזה ומריעה לבית המשפט העליון על החלטתו היום נגד פלאנד פרנטהוד" אמרה התובעת הכללית של המדינה, הרפובליקנית לסלי רותלדג'. היא הוסיפה: "עלינו להגן על בריאותן של נשים ושל עוברים". ג'רי קוקס מארגון מועצת המשפחה, המתנגד להפלות הצטרף לחגיגות והכריז "זהו נצחון לנשים בארקנסו ובארצות הברית כולה. אני בטוח ששאר המדינות יקחו דוגמה מהחוק הזה". על תומכי ההפלות וארגוני הנשים הוא אמר: "הם יכולים לעכב את האכיפה, אבל לא למנוע את החוק". 

בית המשפט העליון בארצות הברית פסק בשנת 1973 כי הפלות הן חוקיות, אך מאז מדינות אדומות מנסות להתגבר על הפסיקה ולהקשות על ביצוע הפלות באמצעים חקיקתיים שונים. למדינת ארקנסו עבר עשיר של נסיונות חוקיים למנוע מנשים את זכותן על גופן. רק לאחרונה ניסו מחוקקים להעביר חוק שיקשה על נשים לבצע הפלה לאחר השבוע ה-12 להריונן - חוק שנחשב למחמיר ביותר בארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE