הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוקולד, קפה וגבינות מיושנות נמצאים ברשימת מוצרי המזון שעלולים לתרום להתקפי מיגרנה בקרב הסובלים מהם
גבינות מיושנות, כגון פטה, גבינות כחולות ופרמז'ן, מכילות טיראמין, שנקשר בהתקפי מיגרנה. החומר מזרז את תהליך היישון, באמצעות דנטורציה של חלבונים. ככל שהגבינה ישנה יותר, כך היא תכיל יותר טיראמין

ישנם מספר גורמים שעלולים לגרום להתקפי מגרנה, בהם גם המזון והשתיה אותם צורכים. מהקרן האמריקנית לחקר המיגרנה מוסרים, כי נראה שהתופעה מתעוררת כשמשלבים מזון מסוג מסוים עם סיבות אחרות שמעוררות אותה. אך מדובר בשילוב שמשפיע על כל אחד באופן שונה, לכן קשה לחקור אותו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד הגורמים השכיחים למיגרנה הוא מוצרי מזון שמכילים כמויות גבוהות של טיראמין

באופן כללי, הסיבות שמעוררות התקפי מיגרנה אינן חד משמעיות ואינן אוניברסליות. עם זאת, ישנם מספר גורמים שכיחים יותר, שעלולים לתרום להופעת התקפי מיגרנה בקרב הסובלים מהם.

הקפאין, שנמצא בקפה, בתה ובשוקולד, הוא אחד מהחומרים שעלולים לתרום להופעת התקפי מיגרנה. צריכת יתר או מחסור בקפאין יכולה לגרום להתקפי מיגרנה. לפי הקרן לחקר המיגרנה, הקפאין יכול לסייע במניעה של התקף מתקרב ולהציע הקלה בכאב הראש.

מזונות מעובדים מסוגים שונים מכילים ממתיקים מלאכותיים. הממתיקים המלאכותיים משמשים כתחליפי סוכר, גם עבור מי שסובלים מסוכרת. עם זאת, ממתיקים מלאכותיים עלולים לעודד התקפי מיגרנה. למעשה, הממתיק המלאכותי, אספרטיים, נחשב לאחד מהחומרים העיקריים המעוררים התקפי מיגרנה. גם אלכוהול נמצא ברשימה. מדובר בגורם מספר אחת מקרב מוצרי המזון והשתיה שעלולים לגרום להתקפי מיגרנה. יין אדום ובירה גורמים לכ-25 אחוז מהתקפי המיגרנה בקרב הסובלים מהם. אלכוהול יכול לגרום להתייבשות; מצב שתורם באופן משמעותי לכאבי ראש.

אחרי האלכוהול, הגורם השני בשכיחותו, ברשימת החומרים המעוררים התקפי מיגרנה, הוא שוקולד. כך עולה מנתונים של הקרן האמריקנית לחקר המיגרנה. הוא גורם לכ-22 אחוז מהתקפי מיגרנה בקרב מי שסובלים מהם. השוקולד מכיל קפאין ובטא-פנילת'ילאמין, שעלול לגרום לכאבי ראש בקרב אנשים מסוימים.

גורם נוסף, הוא גבינות מיושנות. גבינות אלה מכילות טיראמין, שמזרז את תהליך היישון, באמצעות דנטורציה של חלבונים. ככל שהגבינה ישנה יותר, כך היא תכיל יותר טיראמין, שנמצא קשור בהתקפי מיגרנה. בין הגבינות שמכילות רמה גבוהה של טיראמין, גם פטה, גבינות כחולות ופרמז'ן.

הסיבות שמעוררות התקפי מיגרנה אינן חד משמעיות ואינן אוניברסליות

מונוסודיום גלוטמט (MSG) היא חומצה גלוטמית שנמצאת בגוף. היא קיימת בסוגים שונים של מוצרי מזון, כתוסף מזון. החומצה נחשבת כמזון בטוח, אך ישנם מחקרים שקושרים אותה להתקפי מיגרנה. בקרן האמריקנית לחקר המיגרנה מציינים, כי החומצה גורמת לכ-15 אחוז מהתקפי המיגרנה בקרב מי שסובלים מהם. יש לציין, כי גם חומרים משמרים אחרים, שנמצאים במוצרי מזון שונים, עשויים עלולים לגרום להתקפי מיגרנה אצל אנשים מסוימים.

בדומה לגבינות מיושנות, גם מוצרי מזון כבושים או שעברו תסיסה מכילים כמויות גבוהות של טיראמין. בין מוצרי המזון האלה אפשר למצוא, גם מלפפונים, קימצ'י, פטריות תה (קומבוצ'ה), במיה מוחמצת וחלפניוס מוחמצים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE