הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אתמול שוגרו מטחים של כ-70 רקטות ופצצות מרגמה; היום קמו תושבי האזור לשקט מתוח
אתמול היה היום הקשה ביותר בגבול הרצועה מאז מבצע צוק איתן בשנת 2014. שלושה חיילים ושמונה אזרחים נפצעו בצד הישראלי. צה"ל תקף עשרות יעדים צבאיים של ארגוני הטרור - כולל מנהרת תופת שחדרה לשטח ישראל

לאחר יום של חילופי אש בגבול ישראל-רצועת עזה, חמאס הודיע היום (רביעי) כי הארגונים החמושים בעזה הסכימו להפסקת אש כל עוד ישראל תפסיק את הירי גם כן. זאת, לאחר היום המתוח ביותר באזור מאז מבצע צוק איתן בשנת 2014.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטח רקטות נורה מרצועת עזה אל עבר ישראל


אתמול, ובמהלך הלילה, ירו העזתים כ-70 רקטות ופצצות מרגמה אל עבר ישראל. צה"ל הגיב בירי של כלי טיס וטנקים. מאז הודעת חמאס הבוקר, נשמר שקט מתוח ולא נרשמו עוד חילופי אש. שלושה חיילים נפצעו אמש מרסיסים, ושמונה תושבי עוטף עזה נפצעו - שלושה מהם ספגו פציעות קלות בשל הריצה למרחב המוגן, ושניים מהם נפגעי חרדה.

כמה רקטות יורטו על ידי מערכות כיפת ברזל המוצבות במקום, אחרות נפלו בשטחים פתוחים. שתיים פגעו בחצרות בתים וגרמו לנזק, ורקטה אחת פגעה בחצר של גן ילדים, כשעה לפני שהוא תוכנן להיפתח.

שר המודיעין ישראל כץ סירב לענות על שאלות כתבים בנוגע להסכמה הישראלית להפסקת האש, אך הוא ציין כי האינטרס הישראלי הוא למנוע הסלמה שעלולה להוביל למלחמה. "הכל תלוי בחמאס", אמר השר כץ בראיון לרדיו, "אם הוא ימשיך לתקוף - אני לא יודע מה יעלה בגורלו".

הרשויות ביישובי עוטף עזה הודיעו כי למרות חילופי האש האתמול והלילה המתוח, הלימודים הבוקר מתקיימים כסדרם. עם זאת, משרד החינוך ביטל טיולים שתוכננו להתקיים במרחק של עד 15 קילומטרים מגבול הרצועה.

הזרוע הצבאית של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי קיבלו על עצמם אחריות לירי, תוך טענה כי מדובר בתגובה להרג עשרות מפגינים פלסטינים ברצועת עזה על ידי כוחות הביטחון הישראליים. מאז סוף חודש מארץ מתקיימות הפגנות המוניות ואלימות של פלסטינים על גבול הרצועה.

"לאחר שההתנגדות הצליחה להתעמת עם התוקפנות הישראלית, נעשו המון ניסיונות לתווך בשעות האחרונות", אמר בכיר בחמאס חליל אל-חיה. בדבריו התכוון אל-חיה ככל הנראה לניסיונות של קהיר לגשר בין ישראל לחמאס ולהפסיק את ההסלמה הביטחונית באזור.


פטריית עשן בשמי עזה בעקבות תקיפה של צה"ל


"נעשה הסכם לחזרה לעקרונות הפסקת האש של שנת 2014. זרועות חמאס לא יפרו את ההסכם כל עוד הכיבוש יפעל באופן דומה", אמר אל-חיה.

אמש תקף חיל האוויר הישראלי 55 יעדים השייכים לארגוני טרור ברצועה, ובהם מנהרה שעברה לשטח ישראל תחת הגבול. זאת, בתגובה לתוקפנות הפלסטינית. עמדות כאלה, כמו שהותקפו על ידי מטוסי חיל האוויר, לרוב ננטשים על ידי פעילי הטרור בזמנים של הסלמות, ואכן לא דווח על פצועים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE