הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פגישות קדחתניות בין האיחוד האירופי לנציגי המסחר בניסיון אחרון למנוע העלאת מכסים
יומיים לפני שהנשיא יודיע אם אירופה תיכלל בהעלאת המכסים על ברזל ואלומיניום, שר המסחר ונציב הסחר נפגשים בפריז עם בכירים באיחוד, שמאיימים להעלות מכסים על מיץ תפוזים וחמאת בוטנים

בכירים באיחוד האירופי עורכים היום (רביעי) דיונים עם בכירים במשרד המסחר האמריקני בניסיון אחרון לגבור על משבר העלאת המכסים. בעוד יומיים צפוי ממשל טראמפ להודיע אם מכסי הייבוא יעלו גם עבור מוצרים מיובאים מאירופה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניסיונות אחרונים למנוע מלחמת סחר. שר המסחר ווילבור רוס


האפשרות שוושינגטון תעלה את התעריפים על פלדה מאירופה, או על שוק הרכב, הציתה איומים בתגובה וחששות מפני מלחמת סחר עולמית. החששות האלה מכבידים על ביטחון המשקיעים ועשויה להשפיע על הצמיחה הכלכלית הגלובלית.

שר המסחר ווילבור רוס ונציב הסחר רוברט ליתיזר עורכים היום ומחר פגישות בפריס עם נציגי האיחוד האירופי, צרפת וגרמניה.

החלטה סופית של הנשיא דונלד טראמפ בנוגע למכסים על ברזל ואלומיניום צפויה להתקבל ביום שישי הקרוב. הממשל בוחן גם אפשרות להגביל את ייבוא המכוניות הזרות בשם הביטחון הלאומי.

נציבת הסחר של האיחוד האירופי, ססיליה מאלמסטורם, צייצה בטוויטר הבוקר - עוד לפני הפגישות עם הבכירים האמריקניים - כי "האיחוד האירופי רוצה להיות מחוץ להעלאת המכסים, ומעדיף לסחור בצורה חיובית עם ארצות הברית".

האיחוד האירופי מחפש דרכים להיפטר מהמכסים הגבוהים על ברזל ואלומיניום. טראמפ מעוניין להעלות את המכסים האלה בתקווה שהצעד יפיח חיים בתעשייה האמריקנית. עם זאת, הצעד עשוי לפגוע בעסקים אמריקניים מעבר לים.

בתגובה לאיומי המכסים, האיחוד האירופי איים להעלות את המכסים על מיץ תפוזים, חמאת בוטנים ומוצרים אחרים מתוצרת אמריקנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE