הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעכשיו אפשר לומר רשמית: הנאשם באונס הארווי ויינסטין
חבר מושבעים מורחב הגיש היום כתב אישום נגד מפיק העל, שהטענות על הרגלי הטורף המיני שלו הציתו את תנועת #MeToo. סעיפי האישום כוללים שני מקרי אונס נגד שתי נשים שונות, ועוד מקרה של "מעשה מיני אסור" נגד אחת מהן. עורך דינו טוען כי נמנע מוויינסטין מידע הדרוש להגנתו

כתב אישום הוגש היום (רביעי) אחר הצהריים על ידי חבר מושבעים מורחב נגד מפיק הסרטים הנודע לשמצה הארווי ויינסטין בחשד לאונס בדרגה ראשונה, אונס בדרגה שלישית ומעשה מיני פלילי שבוצעו בשתי נשים מניו יורק. כך הודיע התובע המחוזי של ניו יורק, סיירוס ואנס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שני סעיפי אונס... ויש עוד לפחות 68 מאשימות. ויינסטין (צילום: Shutterstock.com)



שעות ספורות לאחר שסנגורו של המפיק הודיע כי ויינסטין לא יעיד בפני חבר המושבעים המורחב במנהטן מפני שלא ניתן לצוות המשפטנים שלו די זמן להתכונן לכך, משום שנמנע מלקוחו מידע הדרוש להגנתו ומפני שהגשת כתב האישום היא "בלתי נמנעת".

"כתב האישום הזה מקרב את הנאשם בצעד נוסף לקבלת אחריות על פשעי האלימות בהם הוא נאשם כעת", אמר ואנס. בראפמן אמר בתגובה כי לקוחו "יגן נמרצות" על שמו הטוב, וכי הוא מתכוון לבקש משופט התיק לבטל את כתב האישום. ויינסטין, שהסגיר את עצמו למשטרה ביום שישי האחרון, ממשיך להכחיש כי קיים אי-פעם יחסי מין שלא בהסכמה.

ויינסטין מואשם על ידי יותר משבעים נשים, נכון לרגע זה, בהתנהגות מינית לא הולמת, הנעה בין טענות על הטרדה, לתקיפה מינית מסוגים שונים, ועד סחיטת יחסי מין ואונס של ממש. בהודעת התובע המחוזי לא צוין שמן של הקורבנות במקרים נשואי כתב האישום, אולם ציינו כי התקיפות אירעו ב-2004 וב-2013.


אחת הגיבורות שמפילות את הטורף (לכאורה, כמובן לכאורה). לוסיה אוואנס (צילום: אגאטון סטורם, לה פריזיאן)



המקרה המוקדם יותר הוא ככל הנראה זה לוסיה אוואנס, שתיארה במאמר ב"ניו יורקר" כיצד ויינסטין כפה את עצמו עליה במהלך מה שהיתה אמורה להיות פגישת עבודה, כיצד חזרה ואמרה לו להפסיק ושאינה מעוניינת, וכי בסופו של דבר הוא הכריע אותה בגודלו ובמשקלו והיא נכנעה. המקרה מ-2013 הוא ככל הנראה זה של שחקנית איטלקייה, ששמה לא נחשף, אשר העידה כי המפיק התפרץ בכוח לחדר המלון שלה בבברלי הילס ואנס אותה. אם יורשע בכל הסעיפים צפוי ויינסטין לעונש של חמש עד 25 שנות מאסר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE