הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תשמעו את זה: נמצא קשר בין צריכת מזון בריא לבין צמצום הסיכון לאובדן שמיעה אצל נשים
נשים שנצמדו לתפריט ים-תיכוני שמורכב בעיקר מפירות, ירקות, שעועית, אגוזים, שמן זית ופירות ים, היו בעלות סיכוי נמוך ב-30 אחוז לאובדן שמיעה

מחקר חדש מצא קשר בין הצמדות לתפריט תזונה בריא לבין סיכוי נמוך יותר לאובדן שמיעה אצל נשים. המחקר בדק את הקשר בין אובדן השמיעה לבין שלושה תפריטים שונים: תפריט אחד כלל דיאטה אלטרנטיבית ים-תיכונית (Alternative Mediterranean Diet – AMED), תפריט שני כלל גישות להפסקת עומס יתר (Dietery Approached to Stop Hypertension – DASH), ותפריט שלישי כלל מדדים לתזונה בריאה (Alternative Healthy Eating Index-2010 –AHEI-2010).

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשים שעקבו אחר התפריט היו בסיכון נמוך יותר לאובדן שמיעה
החוקרים עקבו אחר 81,818 נשים במשך 22 שנים ומצאו, כי נשים שדבקו בתפריטים AMED ו-DASH, היו בעלות סיכון נמוך ב-30 אחוז לאובדן שמיעה מתון או יותר מכך. זאת, בהשוואה לנשים שלא דבקו בתפריטים אלה.

בנוסף, נמצא, בהתבסס על תת קבוצה של 33,000 נשים, שדיווחו באופן מפורט על המצב השמיעה שלהן, כי הסיכון המצומצם לאובדן שמיעה יכול להיות גבוה יותר ומתייחס לצריכת תזונה על פי התפריט AHEI-2010.

ד"ר שרון קורהאן, מבית החולים בריגהאם ומבית החולים לנשים, אמרה, כי "נמצא שהנשים שעקבו אחר התפריט הבריא נמצאו בסיכון נמוך יותר לאובדן שמיעה מתון או יותר גבוה יותר. צריכת מזון בריא תורמת לבריאות הכללית וגם להפחתת הסיכון לאובדן שמיעה".

כדאי לשמוע לעצת הרופא והתזונאי


התפריט הים-תיכוני מורכב בעיקר מפירות, ירקות, שעועית, אגוזים, שמן זית ופירות ים. התפריט כולל בשר וממתקים רק באירועים מיוחדים ומאפשר אכילה של גבינות ויוגורט במתינות. תפריט DASH עשיר בפירות ובירקות ובמינונים מתונים של חלב, בשר, עוף ודגים. מדובר בתפריט עם כמות מצומצמת של שומנם וסוכרים. תפריט AHEI-2010 מכיל רכיבים דומים לשני התפריטים האחרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE