הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ החליט: מכסי מגן יוטלו גם על פלדה ואלומיניום מקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי
המשא ומתן בין המדינות לא הניב תוצאות ומזכיר המסחר הודיע הבוקר על מס של 25% על פלדה ו-10% על אלומיניום שיגיעו מהשכנות ומהשותפות באירופה. החשש: הצרכנים בארצות הברית ירגישו את ההתייקרות בכיס שלהם

בעולם המתינו בציפיה להחלטת נשיא ארצות הברית טראמפ בעניין מכסי המגן על פלדה ואלומיניום - החלטה שיכולה להביא להשפיע רבות על הכלכלה העולמית - והיא הגיעה הבוקר: מזכיר המסחר ווילבר רוס הודיע כי מס של 25% יוטל על פלדה ומס של 10% יוטל על אלומיניום שייובאו לארצות הברית, גם משותפות הסחר המרכזיות שלה במקסיקו, קנדה והאיחוד האירופי. המהלך ייכנס לתוקף הלילה בחצות.

שתי המדינות השכנות והאיחוד הוחרגו ממסי המגן שהטיל טראמפ עד שיסתיים משא ומתן על הצעד. ביום רביעי נפגש רוס בפריז עם שרת המסחר של האיחוד האירופי, ססיליה מאלסטורם. חודשיים נמשכו השיחות האלו, אך ללא תועלת עבור האיחוד. ביום שישי הגיע המועד הסופי לקבלת ההחלטה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכסי מגן גם על אלומיניום


לפי ההערכות, ההחלטה עלולה להוביל לעליית מחירים של מוצרים רבים בארצות הברית. עם זאת, הדאגה המרכזית היא שהמהלך יצית מלחמת סחר בחזית אחת או יותר. באירופה אמרו כי אם אכן הצעד יתממש, התגובה תהיה הטלת מכס של 25% על תוצרת ארצות הברית. הדגש יהיה על מוצרים אמריקאים פופולריים כמו אופנועים, ג'ינס, סיגריות, חמאת בוטנים ומיץ חמוציות.

השלכות יכולות להיות גם בפנים היבשת: קנדה ומקסיקו מנהלות בימים אלו משא ומתן על הסכם NAFTA (הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה) וההחלטה עלולה לתקוע את השיחות. "אם יוטלו מכסי מגן על אלומיניום ופלדה, קנדה תגיב בהתאם כדי להגן על האינטרסים הכלכליים של המדינה ועובדיה", כך אמרה בחודש מארס שרת החוץ הקנדית, כריסטיה פרילנד.


מזכיר המסחר ווילבור רוס

במקביל להתפתחות הזאת, מקיים הממשל האמריקני דיונים בנוגע להטלת מכסי מגן על סחורות המיובאות מסין. בסוף השבוע הקרוב צפוי מזכיר המסחר רוס לטוס לסין לסבב שלישי של משא ומתן בין המדינות. 

בשבוע שעבר דווח כי הנשיא טראמפ שוקל להטיל גם מכסים על יבוא מכוניות וחלקי רכב. מהלך כזה עלול גם להעלות את הלהבות במאבק הסחר עם מדינות אחרות. הנפגעות העיקריות ממכסי מגן על רכבים יהיו השכנות קנדה ומקסיקו וגם גרמניה ויפן.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE