הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורות טובות ליוטה: פייסבוק בחרה להקים מרכז נתונים חדש שימוקם דרומית לסולט לייק סיטי
הרשת החברתית צפויה להעסיק שם 30-50 עובדים ובאיגל מאונטיין מעריכים שהפרויקט יביא להשקעה של 750 מיליון דולר באזור

בדרך כלל שמדברים על פייסבוק ודאטה, מדובר בחדשות רעות על הפרת הפרטיות של כולנו. אבל הסיפור הזה שעוסק בדאטה וברשת החברתית הפופולרית דווקא חיובי מאד - בעיקר עבור מדינת יוטה ותושביה.

חברת הענק הודיעה כי תקים מרכז דאטה חדש וגדול המשתרע על שטח של 490 אקר באיגל מאונטיין. מעניין לציין כי המרכז החדש ימוקם רק 15 מייל ממכרז הנתונים של הסוכנות לבטחון לאומי, בבלאפדייל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדמיה של המרכז ביוטה


המתקן החדש של פייסבוק צפוי להיפתח בשנת 2020. לפי הערכות, במקום יועסקו בין 30 ל-50 עובדים במשרה מלאה ועוד מספר מסוים של קבלנים ופרילנסרים. בעיריית איגל מאונטיין אומרים כי מדובר בהשקעה של 750 מיליון דולר בעיר ובאנשיה.

"אחרי בדיקה ארוכה ומקיפה בחרנו באיגל מאונטיין כמיק'ום של מרכז הנתונים" אמרה רייצ'ל פיטרסון, סגנית נשיא לאסטרטגיית דאטה בפייסבוק ומנתה את הסיבות להחלטה: "יש במקום גישה לאנרגיה מתחדשת, מאגר של כשרונות ואנשי מקצוע והרבה שותפים לעשיה". 

יחד עם הקמת המרכז והעסקת העובדים, פייסבוק תשקיע 100 מיליון דולר בתשתיות ותקבל בתמורה תמריץ של 150 מיליון דולר בהחזרי מס ותמריצים שונים. בשנת 2016 אישרו המחוקקים המקומיים מגוון הקלות מס, במטרה למשוך למדינה חברות שיקימו בה עוד מרכזי נתונים. 

זאת לא הפעם הראשונה בה פייסבוק שוקלת הקמת מבנה כזה ביוטה. לפני שנתיים שקלו בחברת המדיה לפתוח מרכז בווסט ג'ורדון, אך ההצעה נפלה לבסוף.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE