הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשאר אסד: "ישראל משקרת, אין כוחות איראניים בסוריה"
הנשיא הסורי התראיין לטלוויזיה הרוסית וטען כי בתקיפת צה"ל הנרחבת נגד מטרות איראניות בארצו "נהרגו עשרות חיילים סורים, אבל לא נפגע איראני אחד". לדבריו, "הדרך להתמודד מול התקיפות הישראליות היא חיזוק מערך ההגנה האווירית שלנו ואנחנו עובדים על זה". הוסיף: "על ארה"ב לעזוב את סוריה"

ישראל אמנם חוזרת ותוקפת אתרים ובסיסים של איראן בתוך סוריה, אבל לפי הנשיא המקומי בשאר אסד, אין בכלל כוחות איראניים בארצו. בראיון לרשת הרוסית RT טען אסד כי "אין אצלנו חיילים איראניים, ומעולם לא היו. יש רק קצינים, שעובדים בשיתוף פעולה עם צבא סוריה". בנוסף, טעם הנשיא הסורי כי "במתקפה שביצעו לפני כמה שבועות, הישראלים אמרו שהם תקפו בסיסיים איראניים. למעשה, היו עשרות חיילים סורים שנהרגו ונפצעו ואף איראני לא נפגע. איך הם יכולים לומר את זה?", תמה, "זה שקר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסד במהלך הראיון, בדמשק. "אם היינו רוצים, היינו מזמינים את האיראנים, כמו שהזמנו את הרוסים". צילום: איי.פי


למרות הפעולות של ישראל למניעת התבססות איראנית בסוריה, הן במישור הצבאי והן במישור הדיפלומטי, והדרישה של רוסיה לפיה בגבול עם ישראל יישארו רק חיילים סורים, הכחיש אסד שלוחמים מהרפובליקה האסלאמית נמצאים בארצו. "איראן עוזרת לנו, אבל אין אצלנו כוחות איראניים. אף פעם לא היו לנו, אי אפשר להסתיר את זה. לא היינו מתביישים לומר שיש לנו. כמו שהזמנו את הרוסים, היינו יכולים להזמין את האיראנים", אמר. 


אסד התייחס גם לתקיפות הישראליות התדירות בארצו ואמר כי "ישראל תוקפת אותנו, אבל אנחנו רק מתחזקים. אנחנו נשפר את מערכות ההגנה האוויריות שלנו. זאת הדרך היחידה לעצור את התקיפות הישראליות, ואנחנו עושים את זה".


יחידה איראנית שנשלחה לסוריה. אסד: "אי אפשר היה להסתיר את זה". צילום: מתוך אתר "א-שרק אל אווסאט"


בנוסף, נשיא סוריה גינה גם את מעורבות ארה"ב במלחמה בארצו. "ארה"ב צריכה לעזוב את סוריה, והיא תעזוב", אמר. לדבריו, "היינו קרובים לעימות ישיר בין הכוחות הרוסיים לכוחות האמריקאיים, ולמזלנו זה נמנע - לא בזכות החוכמה של ההנהגה האמריקאית, אלא בזכות זו של ההנהגה הרוסית", אמר אסד. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE