הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיזם ייצור הנפט האמריקאי: שר הפנים חושף את הפרויקט השאפתני
ריאן זינק רוצה שארה"ב תעקוף את רוסיה בייצור הנפט הגולמי והבטיח כי בעזרת השקעה ראשונית ניתן יהיה להפיק 11 מיליון חביות ביום עד סוף השנה; רק בשבוע החולף התווספו שש אסדות קידוח אמריקאיות חדשות

קצב הייצור של נפט גולמי בארה"ב עשוי לטפס עד 11 מיליון חביות ביום עד סוף שנת 2018, כל טען היום (חמישי) שר הפנים ריאן זינק. הוא הוסיף כי ממשלת טראמפ תיאלץ להשקיע בתשתיות, לרבות צינורות, בתי זיקוק חדשים ומתחמי יצוא על מנת להגיע ליעד בשבעת החודשים הנותרים של השנה. "אין סיבה בעולם שלא נייצר 11 מיליון חביות נפט גולמי ביום. אם התשתית קיימת, נוכל להגיע גם ל-14 מיליון חביות ביום", אמר זינק.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שדה נפט בארה"ב (צילום: Shutterstock)


בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה של 27% בייצור הנפט הגולמי בארה"ב, והוא נאמד על 10.73 מיליון חביות ביום. רוסיה, המדינה שבה מייצרים את כמות הנפט הגולמי הגדולה ביותר בעולם, מייצרת כ-11 מיליון חביות ביום. רק בשבוע שעבר התווספו 13 אסדות קידוח אמריקאיות למאמצי איתורי הנפט, וכעת כמות האסדות הפעילות היא הגבוהה ביותר מאז תחילת 2015. לשם השוואה, בקנדה נרשמה ירידה של 2 אסדות בשבוע האחרון ואילו בשאר העולם התווספו 6 אסדות. שר הפנים תיאר את נתונים אלה כבשורה מול אויביה של ארה"ב: "זה נותן לנו הרבה יתרון עם רוסיה ואיראן, משהו שלא היה כמוהו בהיסטוריה של המדינה", אמר זינק. 


אסדת קידוח אמריקאית (צילום: Shutterstock)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE