הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וורן באפט רצה להשקיע 3 מיליארד דולר באובר
על פי הדיווח, גורו ההשקעות חשב להשקיע בחברה בתחילת השנה, אך הדבר לא יצא לפועל בשל מחלוקות על גובה העסקה ותנאיה. באפט: "לא כל מה שדווח נכון, אך אני מעריץ גדול של מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי"

איש העסקים המילארדר וורן באפט רצה להשקיע 3 מיליארד דולר בחברת אובר בתחילת השנה, אך העסקה לא יצאה לפועל, לאחר שהצדדים לא הסכימו על תנאיה ועל גודל העסקה. במסגרת העסקה ברקשייר האת'ווי של באפט הייתה אמורה להעניק לאובר הלוואה, אותה ניתן להמיר אותה למניות. כך ברקשייר הייתה מגנה על ההשקעה שלה במקרה שאובר הייתה נקלעת לקשיים פיננסיים. מנכ"ל אובר, דארה קוסראשהי, הציע שההשקעה של באפט תקטן ל-2 מיליארד דולר, ושגם נפח ההחזקות של ברקשייר הת'אוויי באובר יקטן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


וורן באפט. הרוויח מיליארדים מהשקעה בחברות במשבר. צילום: בלומברג


אלא שכאמור המגעים נכשלו, לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה על תנאי העסקה. 
באפט אישר ל-CNBC כי אכן התקיימו שיחות בין שתי החברות, אך סייג את הדברים ואמר: "אני מעריץ גדול של דארה. חלק מהדיווחים בתקשורת לא עדכניים, אך זה נכון שברקשייר ערכה שיחות עם אובר".


לבאפט יש היסטוריה של השקעות בחברות שנמצאות במשבר. במהלך המשבר הכלכלי של 2008, החברה השקיעה בחברות כמו גולדמן סאקס וג'נרל אלקטריק והרוויחה מיליארדי דולרים מאותן השקעות. כזכור, אובר ספגה לאחרונה ביקורת קשה בעקבות התאונה הקטלנית במרץ 2018, בה נהרגה הולכת רגל מפגיעת מכונית אוטונומית של החברה. גם התרבות הארגונית בחברה ספגה ביקורות הובילה להתפטרותו של מייסד אובר, טרוויס קלאניק. 


מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי. החברה מנסה לגייס הון לקראת הנפקתה. צילום: בלומברג


לאובר יש יתרת מזומנים של 6.3 מיליארד דולר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2018, אך המשא ומתן עם ברקשייר מעיד כי החברה מעוניינת ככל הנראה לגייס הון נוסף. המגעים עם באפט התנהלו במקביל למו"מ של החברה לקבל הלוואה לטווח ארוך של 1.5 מיליארד דולר.


במקביל, מתכוננת החברה להנפקה בבורסה. מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי, אמר כי החברה תהיה מוכנה להנפקה לקראת "המחצית השנייה של שנת 2019, אך אני זקוק למנכ"ל כספים". כזכור, באובר הוחלט שלא למלא את התפקיד מאז 2015.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE