הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הטלת מכסי המגן: אירופה, קנדה ומקסיקו זועמות על טראמפ
לאחר שהממשל האמריקאי הטיל מסים על פלדה ואלומיניום מיובאים, הגיעה התגובה. ראש ממשלת קנדה טרודו: "מהלך בלתי מתקבל על הדעת". האיחוד האירופי: "זו מלחמת סחר. נגיב במכסים משלנו"

באיחוד האירופי, בקנדה ובמקסיקו זועמים על החלטת הממשל האמריקאי להטיל מכסי מגן על פלדה ואלומיניום המיובאים מהן לארה"ב. נשיא צרפת עמנואל מקרון, שניסה לשכנע את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לוותר על הצעד בחודשים האחרונים, אמר כי ההחלטה שגויה, לא חוקית וכי היא "סוגרת את הדלת לשיחות נוספות". 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וטרודו בבית הלבן. "המחשבה שקנדה מהווה איום על ביטחון ארה"ב לא מתקבלת על הדעת". צילום: Kevin Dietsch, GettyImages IL


כזכור, אתמול הודיעה ארה"ב כי תטיל מכס של 25% על פלדה ו-10% על אלומיניום אותם היא מייבאת מהאיחוד האירופי, קנדה וצרפת. מדובר למעשה בביטול פטור ממנו נהנו המדינות הללו, לאחר שמכסי המגן הוטלו על יתר המדינות לפני מספר חודשים.


"תגובות חד-צדדיות ואיומים במלחמת סחר לא יתקנו שום דבר בחוסר האיזון בסחר העולמי, שום דבר", אמר מקרון. לדבריו, "הפתרונות הללו עשויים לגרום לתחושת סיפוק סמלית בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך יובילו לעליית מחירים ולעלייה באבטלה". ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הגיב גם הוא בחריפות על המהלך של ארה"ב ואמר כי הוא "לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת". 


לדבריו, "קנדה קונה פלדה אמריקאית יותר מכל מדינה בעולם, קנדה היא ספקית בטוחה של אלומיניום ופלדה לתעשיית ההגנה האמריקאית, היא מספקת אלומיניום למטוסים שלה ופלדה לטנקים שלה. המחשבה שקנדה מהווה איום על הביטחון הלאומי של ארה"ב בלתי מתקבלת על הדעת". 


טראמפ ומקרון. "מלחמת סחר תוביל לעלייה במחירים ובאבטלה". צילום: Tobias Schwartz/AFP/Getty Images


קנדה אף הודיעה כי תנקוט צעדי נגד בעקבות הטלת המכסים ותטיל מכסים משלה על פלדה, אלומיניום ומוצרים נוספים המיובאים מארה"ב, כגון וויסקי ומיץ תפוזים. ואילו מקסיקו הודיעה כי בתגובה למכס האמריקאי היא תטיל מכסים על מוצרים שונים מארה"ב, כגון בשר חזיר, תפוחים, ענבים וגבינה. נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר אמר גם הוא כי לאיחוד האירופי לא נותרה ברירה אלא לנקוט צעדי נגד. "זהו יום רע לסחר העולמי", אמר. "לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת שמדינה נוקטת צעדים חד-צדדיים כשהדברים נוגעים לסחר העולמי".


ואילו ממשלת בריטניה, שנמצאת בדרכה החוצה מהאיחוד האירופי, מסרה כי "בריטניה ומדינות אחרות באיחוד האירופי הן בעלות ברית קרובות של ארה"ב וצריכות לקבלה פטור קבוע ומלא מהמכסים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE