הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח המשרות הרשמי: אחוז האבטלה ירד לשיאו הנמוך ביותר מאז 1969
משרד העבודה פרסם הבוקר את הנתונים הרשמיים של חודש מאי, בו התווספו מעל 200 אלף משרות חדשות למשק. עם זאת, לא הכל ורוד: כלכלנים טוענים כי המשכורות עולות בקצב איטי מדי. יתכן והנשיא עבר על חוק פדרלי כאשר צייץ על הדו"ח לפני שהותר

כיממה לאחר פרסום המחקר של חברת ADP, שבו העריכו כי התווספו רק כ-178 אלף משרות חדשות בחודש מאי, היום פורסמו הנתונים הרשמיים ע"י משרד העבודה. עם פרסום הדו"ח, ניתן לראות שני נתונים מעודדים. ראשית, מספר המשרות שהתווספו למשק בחודש האחרון נאמד על 223 אלף, כ-45 אלף יותר מהתחזיות  וכתוצאה מכך, שיעור האבטלה ירד למספרו הנמוך ביותר מאז שנת 1969, והוא עומד יציב על 3.8% בלבד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


מהדו"ח גם עולה כי הכלכלה האמריקאית חווה התרחבות מזה 9 שנים רצופות, הרצף השני הארוך ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. מעבר לכך, התווספו משרות נוספות במשק בשבע וחצי השנים האחרונות, עובדה שסייעה לשכר הממוצע במשק לצנוח ב-2.7% לעומת מאי 2017. עם זאת, כלכלנים בכירים טוענים כי קצב הגידול בשכר צריך להיות גדול באופן משמעותי. אך אותם כלכלנים גם צופים כי אחוז האבטלה ימשיך לרדת, נתון העשוי לסייע לגידול בשכר.


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


לאחר החישוב עם הנתונים החדשים, ניתן לראות כי בשנה האחרונה התווספו בממוצע כ-191 אלף משרות חדשות. למרות שמדובר במגמה הנמשכת מספר שנים, הקרדיט לצמיחה האחרונה נזקף לזכותו של הנשיא טראמפ בשל שורה של מהלכים שביצע בתחום שוק העבודה. הבוקר הוא צייץ כי "אני מצפה בקוצר רוח לראות את מספרי האבטלה בשעה 8:30 בבוקר". יתכן שהנשיא עבר על החוק הפדרלי האוסר על עובדי ממשל לדון בנושא דו"ח המשרות עד אשר הוא מפורסם. חוק זה אמור למנוע מעובדי ממשל לעשות שימוש במידע פנים, היות שדו"ח המשרות משפיע באופן ישיר על הסחר בבורסאות., בכך יצא שהדולר החל לטפס עם הודעת הנשיא הבוקר.


ציוצו של הנשיא טראמפ (צילום: טוויטר)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE