הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שינוי מגמה: פייסבוק הודיעה על הסרת קטגוריה מוכרת
הרשת החברתית הודיעה כי תסיר בשבוע הבא את קטגוריית נושאי החדשות הבוערים של היום (Trending); ההחלטה נובעת ככל הנראה מפרשת קיימברידג' אנליטיקה, אך בחברה טוענים אחרת: "השירות היה זמין במדינות בודדות, ראינו שפחות ופחות עושים בו שימוש"

חברת פייסבוק הודיעה היום (ו') כי היא תסיר מאתרה את קטגוריית "הנושאים החמים" (Trending) אשר ממוקם בחלקו העליון של הדף הראשי של האתר. "השירות היה זמין רק בחמש מדינות, והיווה רק 1.5% מסך התנועה שהופנתה מהאתר שלנו אל אתרי חדשות", סיפר אלכס הרדימן, מנהל החדשות בפייסבוק. עוד המשיך וסיפר כי "ערכנו מחקר מעמיק בנושא, וראינו שהמשתמשים פחות ופחות מתעניינים בו".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פייסבוק (צילום: Shutterstock)


אזור הנושאים החמים קיבל מקום של קבע בדף הבית של פייסבוק החל משנת 2014, אז החברה טענה כי משתמשים יוכלו "לגלות את התוכן הטוב ביותר באתר". אך כעבור שנתיים, עובד אנונימי של החברה טען כי עמיתיו לעבודה מסירים חדשות בעלות תוכן שמרני מן האזור. כתוצאה מן הפרשה, הודיע מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, כי אלגוריתמים יקבעו את התוכן שיופיע, ולא צוות של עובדים כפי שהיה עד אז. 


"אזור הנושאים החמים", שיוסר בשבוע הקרוב (צילום: פייסבוק)


ההחלטה היום להסיר את החלק מן האתר נובעת מצורת החשיבה החדשה של החברה לאור פרשת קיימברידג' אנליטיקה. בינואר האחרון, שינתה החברה את צורת הצגת התכנים ב"פיד" של כל משתמש, כך שיופיעו יותר תכנים מקרובי משפחה וחברים ופחות תכנים של חברות ומפרסמים. החברה אף מקדמת יותר חדשות מקומיות ומאפשרת לגולשים לדרגן לפי רמת האמינות שלהן. 


מארק צוקרברג (צילום: Shutterstock)


למרות שאזור הנושאים החמים עתיד להעלם מן האתר, עובדי החברה בוחנים תכונה חדשה ובה כ-80 חברות החדשות המובילות בעולם יוכלו להוסיף את הכיתוב "Breaking News" לכתבותיהן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE