הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבטל את הביטול: הנשיא טראמפ הודיע כי הפגישה עם מנהיג צפון קוריאה תצא לפועל ואף נקב בתאריך המקורי לקיומה, ה-12 ביוני
בתחילה הוא קבע פגישה, לאחר מכן ביטל אותה ואז החליט לשקול אותה מחדש. הנשיא הודיע כי הדברים ייצאו אל הפועל והדגיש: "לא אמרתי כי נסגור את הדברים בפגישה אחת. ייתכן ונזדקק לפגישות נוספות". את ההכרזה על הצפוי הוציא מיד לאחר פגישה בת שעה עם קים יונג צ'ול, יד ימינו של המנהיג הקוריאני

הנשיא טראמפ פירסם לפני שעה קלה כי הפגישה עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און תצא לבסוף אל הפועל. את הדברים מסר לאחר שקיים פגישה בת שעה עם האחראי למשא ומתן בנושא הגרעין ואחד האנשים הקרובים ביותר לנשיא צפון קוריאה, קים יונג צ'ול.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגישה תצא לפועל. מנהל הצוות בבית הלבן ג'ון פ. קיילי ושליח צפון קוריאה לארצות הברית, קים יונג צ'ול


מטרת הפגישה במקור היא פיוס בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, בדגש על נושא הגרעין. לאחר שנדברו על קיום מפגש פסגה, פרסם טראמפ הצהרה כי אינו מעוניין לקחת חלק בשיחות אלו. בשלב זה התערב מנהיג קוריאה הדרומית והביע צער על הביטול.

בתחילת השבוע פורסם כי טראמפ החל לדון בקיום הפגישה פעם נוספת, והוא שוקל אותה בכובד ראש. בפרסום הדברים אמר כי יש "הרבה רצון טוב" בכל הקשור לשיחות בין מנהיגי המדינות. כעת נראה כי טראמפ הגיע להחלטה חיובית, במסגרתה יפגוש את קים ג'ונג און כמתוכנן, בתאריך המקורי עליו דובר, ה-12 ביוני. זו תהיה הפגישה הראשונה של נשיא ארצות הברית ונציגות רמת דרג מקוריאה הצפונית מאז שנת 2000.

צ'ול, הגיע במיוחד לבית הלבן כדי להעביר לטראמפ מכתב חתום ממנהיגו. הוא התקבל בברכה על ידי קיילי בחניה הדרומית של הבית הלבן. משם הוא המשיך לחדר הסגלגל לפגישה אישית עם טראמפ ועם מזכיר המדינה מייק פומפיאו. מצלמות אמצעי התקשורת שסיקרו את הגעתו, נותרו דלוקות צמוד לחלונו של הנשיא, על אף שלא היה ניתן לראות דבר מהמתרחש בחדר.

חשוב לציין כי מחוות האירוח הזו והלבביות בה התקבל על ידי הנשיא, בהחלט מסמנות את רצונו הרב של הבית הלבן בחימום הקשר עם צפון קוריאה.


מחממים את היחסים. טראמפ וקים



עד לפני חודשים ספורים, טראמפ וקים עסקו בעיקר בעלבונות אישיים, כאשר האחד קורא לשני  "איש הרקטות הקטן" וזה עונה לו בחזרה ומכנה אותו "מפוקפק נפשית", ומאיים בפתיחת מלחמה ובשימוש בגרעין. 

פגישה זו בבית הלבן התקיימה שמונה ימים לאחר שכתב טראמפ מכתב קצר למנהיג צפון קוריאה, המבטל את הפסגה, אך משאיר חלון פתוח לשיחות נוספות. מאז, שתי הממשלות עסקו בשיחות דיפלומטיות אינטנסיביות בניו יורק, סינגפור ובאזור המפורז המפריד בין שתי הקוריאות, כדי לבדוק האם ניתן לקיים את מפגש הפסגה המדובר. לטראמפ אינטרס ברור בקידום השיחות. הוא מעוניין כי שמו יהיה מרכזי בהגבלת תוכנית הנשק הגרעיני של צפון קוריאה. 

בעבר היה ניסיון לקדם מפגש בין הנשיא קלינטון לנשיא בפיונגיאנג כדי לדון בנושא הגרעין אך הדברים לא יצאו לפועל ומאז התמידה המדינה הצפונית בפיתוח תוכנית הגרעין שלה.

למרות ההיבט החיובי של קיום שיחות הפיסגה, יש מי שטוען כי יכולות להיות לה גם השלכות שליליות. "זה מאוד מטריד כשמה שחשוב לנוכחים בפגישה הוא לחצות את קו הסיום. זה יכול ליצור הסכם רע בין שתי המדינות", אומר ג'ונתן פולאק, מומחה לאסיה במכון ברוקינגס. "אני בהחלט מדמיין תרחיש שיכול להתקיים עוד כמה שבועות, במסגרתו התקשורת והטלוויזיה מתלהבת ממפגש הכוכבים הזה, אבל אנחנו מתעוררים למחרת ומגלים שדברים לא התקיימו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE