הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יותר זה פחות: מחקר חדש מצא שאפשר לאכול כמה שרוצים ועדיין להוריד במשקל. אך יש עוקץ קטן
המחקר מצא, כי 37 נשים שהיו בעודף משקל ואכלו מזון עם צפיפות אנרגיה נמוכה במשך 14 שבועות, איבדו כ-5.5 ק"ג בממוצע. מנגד, 41 נשים שהגבילו את צריכת הקלוריות ל-1,400 ביום, איבדו בממוצע 3.3 ק"ג, במהלך אותה תקופה

מחקר חדש מצא, כי אכילה כמה שרוצים יכולה לסייע להוריד במשקל. אך הסייג הוא לשלב מזון עם פחות אנרגיה לטווח ארוך, כגון תפוחי אדמה, אורז ופסטה. המשתתפים במחקר שצרכו יותר מהמזונות האלה חשו שהם רעבים פחות, למרות שהם צרכו פחות קלוריות. מתגובות של המשתתפים עולה, כי הם הרגישו שבעים ושהצורך שלהם בחטיפים ומזון מהיר ירד. כל אלה גרמו להם לאכול פחות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צריכת מזון עם צפיפות אנרגיה נמוכה יכולה לסייע בהתמודדות עם עליה במשקל

לפירות טריים, ירקות, בשר רזה, דגים וביצים יש את ההשפעה הדומה לזו של מזון עם מעט קלוריות בכל נגיסה.  בהשוואה למזון מעובד, מוצרי המזון האמורים מכילים, בדרך כלל, פחות קלוריות בכל נגיסה, משום שהם מלאים במים, חלבון וסיבים תזונתיים.  

החוקרים טוענים, כי רבים מוותרים על תכניות להורדה במשקל משום שהם מרגישים רעב בין ארוחות. המחקר הראה, כי צריכת מזון עם צפיפות אנרגיה נמוכה יכולה לסייע בהתמודדות עם הבעיה. המחקר מצא, כי 37 נשים שהיו בעודף משקל ואכלו מזון עם צפיפות אנרגיה נמוכה במשך 14 שבועות, איבדו כ-5.5 ק"ג בממוצע.

מנגד, 41 נשים שהגבילו את צריכת הקלוריות ל-1,400 ביום, איבדו בממוצע 3.3 ק"ג, במהלך אותה תקופה. בדיקות מעבדה שונות הצביעו על כך שהמשתתפים בשתי הקבוצות אכלו 1,057 קלוריות פחות לארוחות הערב בהשוואה לארוחות הבוקר וארוחות הצהריים, בהן צרכו מזון עם פחות אנרגיה. הם דיווחו כי הם שבעים יותר וכי הצורך שלהם בחטיפים ירד.  
אין צורך לוותר על תכניות להורדה במשקל רק משום שמרגישים רעב בין הארוחות

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE