הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גוגל מנתקת מגע עם פרויקט מייבן לבינה מלאכותית עבור מל"טים
מנכ"לית "גוגל קלאוד" הודיעה לעובדים שהחברה תכבד את התחייבויותיה תחת החוזה הקיים, אך לא תנסה להאריכו אחרי מרץ 2019. בכך מיישרת החברה קו עם המחאה הפנימית שהביאה לעצומה של 4,000 ולתריסר התפטרויות, ועם דעת הקהל המתנגדת לשימושים צבאיים לטכנולוגיית המידע

גוגל הודיעה שלא תחדש חוזה שנוי במחלוקת עם משרד ההגנה האמריקאי, בצעד שמיישר קו עם לחץ פנימי וחיצוני כאחד בנוגע לתרומתה לתקיפות המטוסים ללא טייס שמבצע הפנטגון בזירות שונות בעולם. במזכר פנימי הודיעה מנכ"לית גוגל קלאוד, גיאן גרין, לעובדי החברה כי גוגל תעמוד בהתחייבויותיה ל"פרויקט מייבן" של הפנטגון עד סוף מרץ 2019, אולם לא תבקש לחדש את החוזה עם תומו. כך דווח ב-CNN מפי מקורות יודעי דבר בחברה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מל"טים? בכיף. כאלה שמפציצים אנשים? פחות (אילוסטרציה)



"פרויקט מייבן" עוסק בשימוש בבינה מלאכותית בכדי לשפר את הדיוק בתקיפות מל"ט. גוגל גם עסקה בפיתוח אלגוריתמים ללימוד מכונה שיסייעו לפנטגון לשפר את מאמצי המעקב וההאזנה שלו באופן כללי. מעורבות גוגל בפרויקטים של משרד ההגנה יצרה פילוג בקרב עובדי החברה, ו-4,000 מהם חתמו על עצומה בדרישה למדיניות ברורה בה תתחייב גוגל, שנוסדה על בסיס הסיסמא "אל תהיה מרושע" (Don't be evil) שלא היא ולא קבלניה יעסקו אי-פעם בפיתוח טכנולוגיה למטרות מלחמה. כתריסר מעובדי החברה התפטרו במחאה על המעורבות בפרויקט מייבן.

הידיעה על כוונת גוגל לסיים את מעורבותה בפרויקט דווחה לראשונה באתר גיזמודו. גוגל טרם התייחסה לעניין פומבית וסירבה לומר אם תנתק את כל קשריה עם הפנטגון אחרי מרץ 2019. לדברי מקור בחברה שדיבר עם CNN, החברה כן מתכוונת להתוות את השקפתה בנוגע לאתיקה של עבודתה על בינה מלאכותית "בשלב כלשהו בעתיד הקרוב".

המחלוקת בנוגע לפרויקט מייבן מגיעה בעת שצבאות ורשויות אכיפת חוק מסתמכות יותר ויותר על חברות טכנולוגיה לצורך ביצוע מאמצי הריגול שלהם. החלטתה של אמזון לחלוק את טכנולוגיית זיהוי הפנים שלה עם רשויות אכיפת חוק מקומיות הדליקה אורות אדומים אצל ארגונים לזכויות האזרח.

אולם החוזים הללו הם הזדמנויות עסקיות עצומות. על פי דיווח בגיזמודו, החוזה ההתחלתי של גוגל עם הפנטגון היה שווה לפחות 9 מיליארד דולר, וייתכן כי שוויו הגיע עד 15 מיליארד. אולם בצד זה החוזים הללו מייצגים סיוט של יחסי ציבור ומתנגשים עם הדימוי העצמי שגוגל מנסה לשקף - זה של חברה חדשנית הפועלת למען הקידמה החברתית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE