הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האיומים על מלחמת הסחר חוזרים: סין הודיעה כי עסקאות כלכליות לא ייכנסו לתוקפן אם וושינגטון תעלה מכסים
לאחר שנראה היה שהחששות ממלחמות סחר עם סין כבר מאחורינו - הגלגל הסתובב שוב. בעקבות הודעת טראמפ ביום חמישי על העלאת מכסים, בייג'ינג מאיימת לבטל הסכמים

בייג'ינג הזהירה היום (ראשון) כי כל הסכם סחר שהגיעו אליו עם וושינגטון לא ייכנס לתוקף אם הנשיא דונלד טראמפ יעמוד באיומיו ויעלה את המכסים על סחורה מסין.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המשלחות האמריקנית (משמאל) והסינית במהלך הדיונים, היום בסין

האזהרה הסינית באה לאחר דיונים שהוביל שר המסחר וילבור רוס יחד עם בכירים סינים ובהם סגן הנשיא ליו הי. בתחילת הפגישות אמר רוס כי הגורמים שוחחו על ייצוא אמריקני שסין מעוניינת בו, אך המפגשים הסתיימו בלי הצהרה משותפת ואף צד לא חשף פרטים מהם.

ביום חמישי האחרון הטיל הבית הלבן חשש על קיום הפגישות כשאיים להטיל מכסים בגובה 25 אחוזים על מוצרי טכנולוגיה עילית סיניים בתגובה לטענות כי בייג'ינג גונבת או מפעילה לחץ על חברות זרות להעביר להן טכנולוגיות מתקדמות.

למרות זאת, המפגשים נערכו כמתוכנן, אך כעת בייג'ינג הודיעה כי היא שומרת לעצמה את הזכות להגיב להודעה האחרונה של הבית הלבן בנושא, תוך שהיא מעוררת מחדש את החשש מעימות בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם, דבר שעשוי לפגוע בצמיחה העולמית ולגרום לממשלות אחרות להעלות את מחסומי המכסים.

"אם ארצות הברית תטיל סנקציות מסחריות כגון העלאת מכסים, כל ההישגים הכלכליים והמסחריים שהושגו במשא ומתן לא ייכנסו לתוקף", נאמר בהודעה הרשמית של הממשלה הסינית שפורסמה בסוכנות הידיעות שינחואה.


שר המסחר וילבור רוס (שני משמאל) עם סגן נשיא סין ליו הי, היום


השגרירות האמריקנית בבייג'ינג לא הגיבה לדיווח.

לפני כשבועיים נרגע מעט החשש למלחמת סחר בין המדינות לאחר שסין הבטיחה כי "להגדיל באופן משמעותי" את הרכישה של תוצרת חקלאית, אנרגיה, מוצרים אחרים ושירותים. זאת, לאחר הסיבוב האחרון דאז של שיחות שנערכו בוושינגטון. שר האוצר סטיבן מנוצ'ין אמר אז כי הסכסוך בין המדינות נמצא "בהמתנה" וכי העלאת המכסים נדחתה.

נראה שהפסקת האש הכלכלית נגמרה בשבוע שעבר, עם הודעת הבית הלבן. עוד הודיע אז הנשיא כי ארצות הברית תפחית את ההשקעות הסיניות ואת הרכישות של מוצרי טכנולוגיה עילית אמריקניים, כמו גם תצמצם את מספר הוויזות שניתנות לסטונדטים סינים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE