הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תשעה ימים לפגישת טראמפ-קים: שר ההגנה מאטיס מצנן את ההתלהבות
במהלך ועידה ביטחונית בינלאומית בסינגפור הודיע מאטיס כי וושינגטון תסיר את העיצומים מעל קוריאה הצפונית רק אם תנקוט בצעדים "ברי בדיקה ולא הפיכים" לכיוון פירוק מנשק גרעיני. שר ההגנה היפני ציין כי העולם כבר ראה את קוריאה הצפונית נוטה לכיוון המערב, רק כדי שתוכל לחזור אחר כך לסורה

העיצומים על קוריאה הצפונית לא יוסרו עד שהיא תנקוט צעדים "ברי בדיקה ובלתי הפיכים" של פירוק מנשקה הגרעיני. כך אמר היום (ראשון) שר ההגנה ג'יימס מאטיס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שר ההגנה ג'יימס מאטיס (באמצע) עם שרי ההגנה של יפן ושל קוריאה הדרומית


דבריו של מאטיס באו פחות מעשרה ימים לפני הפגישה המתוכננת בין הנשיא דונלד טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און - פגישה שמעלה את הציפיות האמריקניות לפירוק הנשק הגרעיני של פיונגיאנג.

"אנחנו יכולים לצפות, לכל הפחות, לדרך מטלטלת למשא ומתן" אמר מאטיס לצד שרי הביטחון של קוריאה הדרומית ויפן, במהלך מפגש ביטחוני שנתי בסינגפור אליו מגיעים בכירים בממשלים ובאקדמיות מכל העולם.

"אנחנו חייבים לשמור על עמדה קשוחה, אז אנחנו מורים לדיפלומטים שלנו לקיים משא ומתן מעמדה של חוזק בזמנים הקריטיים האלה", אמר שר ההגנה. "אנחנו חייבים להישאר דרוכים ונמשיך לקיים את כל העיצומים שהוטלו על קוריאה הצפונית מתוקף החלטת מועצת הביטחון של האו"ם".

ביום שישי אישר הנשיא טראמפ כי האפשרות של מפגש היסטורי בינו לבין קים נמצא שוב על השולחן, והיא צפויה להתקיים כמתוכנן ב-12 לחודש בסינגפור. זאת, לאחר שמוקדם יותר החליט לבטל את הפגישה.

הודעתו האחרונה של טראמפ באה בעקבות דיונים קדחתניים בין דיפלומטים משני הצדדים שניסו לתאם את סדר היום של הפגישה. פירוק הנשק הגרעיני, סלע מחלוקת עיקרי בין שתי המדינות, נותר הנקודה הקשה ביותר בדרך להסכם היסטורי.


לא יוכל לקבל הטבות אם לא יראה נכונות ודאית לפירוק מנשק גרעיני. קים ג'ונג און


פיונגיאנג סירבה באופן היסטורי לוותר על היכולות הגרעיניות שלה, אותן היא תופסת כערובה להישרדות מול האיומים האמריקניים.

לאחרונה, הציע ארצות הברית להעניק לקוריאה הצפונית סיוע כלכלי והקלה בסנקציות אם היא תסכים ללוח הזמנים לנטישת תכנית הגרעין.

אתמול אמר שר ההגנה היפני איטסונורי אונודרה כי בעוד שהתפתחויות האחרונות עם קוריאה הצפונית היו חיוביות, יש להוריד את הציפיות אל הקרקע וכי שלום ארוך טווח יוכל להיות מושג רק באמצעות פעולות מעשיות. "ראינו כבר בעבר את קוריאה הצפונית מצהירה על פירוק הנשק הגרעיני תוך שהיא מציגה את עצמה נפתחת אל המערב, רק כדי שלאחר מכן היא תוכל להתחרט ולהתעלם מכל הניסיונות הבינלאומיים להגיע לשלום", אמר שר ההגנה היפני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE