הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עורכי דינו של טראמפ מודים: "הנשיא הכתיב את התגובה של בנו בעניין הפגישה במגדל טראמפ"
לפי מסמכים של צוות ההגנה, האבא הגיב בשם דונלד ג'וניור וטען: "הפגישה עסקה בענייני אימוץ ילדים רוסים". זאת למרות שתכתובת של הבן מעידות כי הרוסים הציעו לכלוך על קלינטון. בעניין אחר, טראמפ צייץ הבוקר: "ה-FBI היו צריכים לספר לי שהם חוקרים את מנאפורט!"

המסמך החשאי שכתבו עורכי דינו של הנשיא והתפרסם אתמול בתקשורת מגלה כי היה זה דונלד טראמפ שהכתיב את התגובה של בנו, דון ג'וניור, לגבי הפגישה שהתקיימה עם אזרחים רוסים במגדל טראמפ. המפגש, שנערך סמוך לבחירות 2016, עורר עניין רב ויש טענות לפיהן מדובר בהוכחה חד משמעית לשיתוף פעולה בין הקמפיין של טראמפ לבין הממשל במוסקבה.

בנו הבכור של הנשיא נפגש במגדל טראמפ במנהטן ביוני 2016 עם נציגים רוסים המקושרים היטב בקרמלין. הין הנוכחים, עורכת הדין נטליה וסלניצקיה - שטענה כי היא יכולה לספק מידע מפליל על המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ האב והבן


לאחר שהתפרסם דבר הפגישה, "הנשיא הכתיב תגובה קצרה ומדויקת בשם בנו" - כך נכתב במזכר הסודי של צוות ההגנה של טראמפ. בתגובה נאמר כי טראמפ ג'וניור והרוסים דנו בתכנית שתאפשר אימוץ ילדים רוסים בארצות הברית.

טראמפ הבן הודה מאז כי וסלניצקיה אמנם העלתה את הנושא בשיחה, אבל רוב הזמן הוקדש לדיון על המועמדת קלינטון. יתרה מכך, בתכתובות אימייל שפרסם דונלד ג'וניור אפשר היה לראות באופן מפורש כי עורכת הדין הרוסיה הציעה לכלוך על הילארי קלינטון.

החשש המרכזי סביב חשיפת עניין זה הוא שהדבר יראה כנסיון של הנשיא לשבש את חקירת החוקר המיוחד רוברט מולר בעניין מעורבות רוסית בבחירות 2016. גם טראמפ ג'וניור עלול להסתבך, לאחר שהעיד בוועדת השיפוט של הקונגרס כי הוא אינו יודע מי ניסח את התגובה הבעייתית והלא מדויקת. 

מגדלי טראמפ במנהטן. שם התנהלה הפגישה


במסמך החשאי של צוות ההגנה של טראמפ שפורסם בניו יורק טיימס יש עוד חלקים מעוררי מחלוקת:  עורכי הדין טוענים במזכר כי מולר לא יכול לזמן את טראמפ לחקירה או למתן עדות. לפי הניתוח המשפטי שלהם, לא ייתכן שהנשיא ביצע שיבוש מהלכי חקירה כשפיטר את ראש האף.בי.איי ג'יימס קומי, מאחר ויש לו את הסמכויות והכוח לנהוג כיצד שיבחר ולפי שיקול דעתו. וכל צעדיו, אם כך, הם החלטה נשיאותית ולא שיבוש.

עורכי דינו של הנשיא טוענים גם כי בסמכותו להעניק חנינה לעצמו או להחליט על הפסקת החקירה אותה מנהל מולר. בראיון שהעניק היום רודי ג'וליאני בפגוש את העיתונות, הסביר הפרקליט החדש של טראמפ כי "לא סביר שטראמפ יתן חנינה לעצמו, למרות שאין דבר שמגביל את סמכות החנינה של נשיא ארצות הברית". לדבריו, באפשרותו של טראמפ גם להחליט על סיום חקירת מולר או, להבדיל, לתת חנינה למעורבים. אבל, טוען רודי, "לא סביר שהוא יעשה אף אחד מהדברים האלה".

בחדשות נלוות, היום (ראשון) צייץ טראמפ שזו בעצם אשמת ה-FBI שהוא מינה אדם שחשוד בהתנהלות עסקית מפוקפקת בחו"ל וקשרים חמים מדי עם הקרמלין - כי הבולשת הפדרלית לא טרחה לו לספר לו על כך. "פול מנאפורט הצטרף לקמפיין מאוחר מאד והיה איתנו זמן קצר (הוא ייצג את רונלד רייגן, בוב דול ורבים אחרים במהלך השנים), אבל היו צריכים לספר לנו שקומי והחבר'ה עושים לו תרגיל, ואז הוא לא היה מתקבל לעבודה!" צייץ הנשיא. כמובן שמקמפיין לנשיאות מצופה לעשות בעצמו בדיקות רקע מעמיקות ומקיפות לאנשים הנשכרים למלא בו תפקידים בכירים, והמידע אודות קשריו המפוקפקים של מנאפורט עם רוסיה והכוחות הפרו-רוסיים באוקראינה היה נחלת הציבור מאז 2014. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE