הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסערה סביב הפרדת ילדי מסתננים מהוריהם נמשכת: סנאטורים לא הורשו לבדוק מה מצבם של הקטינים הכלואים
הסנאטורים, מרקלי ומננדז, הגיעו למתקן הכליאה בנפרד ולא הורשו להכנס. מרקלי: "בלתי מתקבל על הדעת שנבחר ציבור לא יכול להכנס לבדוק מה מצבם. זאת טראומה לילדים ובושה לאמריקה"

ההחלטה של ממשל טראמפ לקחת ילדים של מהגרים שחצו את הגבול באופן בלתי חוקי ולהפריד אותם מהוריהם כבר עוררה תגובות נזעמות ברחבי העולם, אבל הפרשה הזאת ממש לא קרובה לסיומה. אחרי גל המחאה, מגיע תורם של המחוקקים לעשות מעשה ושניים מהם הגיעו לבדוק מקרוב את מצבם של הקטינים. זה נגמר בהרחקה על ידי שוטרים שתועדה בסרטון מטריד.

ביום ראשון בלילה הסנאטור הדמוקרטי ג'ף מרקלי מאורגון הגיע למבנה שהיה פעם חנות של וולמארט בטקסס ועכשיו משמש כמתקן כליאה לקטינים שנתפסו בעודם חוצים את הגבול לאמריקה. כל הילדים במקום הופרדו מהוריהם, שנכלאו במתקן אחר. המחוקק האמריקני הגיע למקום, לא רחוק מהגבול עם מקסיקו, וביקש מהשומרים לערוך סיור בפנים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרקלי. הגיע עד טקסס


"אני הולך לנסות להכנס למתקן הכליאה בברונסוויל, טקסס" כתב סנאטור מרקלי בפוסט פייסבוק שפרסם קצת לפני שניסה להכנס למתקן. "לפי מה שנאמר לי, בחנות הריקה הזאת מחזיקים עכשיו מאות ילדי פליטים שהופרדו מהוריהם".

לפי המדיניות החדשה של ממשל טראמפ, קטינים שאינם יכולים להיכנס לבתי סוהר בהם הוריהם מוחזקים לאחר שהואשמו בעבירות הקשורות לחציית הגבול - יופרדו ממשפחותיהם. מספר לא ידוע של קטינים כאלה נמצאים במתקנים שונים תחת פיקוח ממשלתי.  הילדים נלקחים מהוריהם גם אם המשפחות הגיעו למעבר גבול מוסדר והגישו בקשה להיכנס לשטחי ארצות הברית.

הסנאטור גם תיעד בסרטון וידיאו את הנסיון הזה ובו הוא נראה מבקש להיכנס. לדבריו, הצוות שלו תיאם את הביקור קודם לכן. האחראי על מתקן הכליאה אמר כי הוא אינו מכיר בקשה שלו לערוך סיור במקום. ואילו הסנאטור הסביר: "הסיבה שבאתי לכאן היא מדיניות החדשה של שר המשפטים סשנז, לפיה יש להפריד ילדים מהוריהם מבקשי המקלט - עד שהרשויות ידונו בבקשותיהם". הממונה על המתקן הזמין שוטרים כדי שיסלקו את מרקלי מהמקום. אנשי אכיפת החוק ביקשו מהסנאטור לעזוב. 

בתגובה לסרטון הזה הודיע סנאטור בוב מננדז מניו ג'רזי כי גם הוא לא הצליח להכנס לאחד המתקנים האלו. הוא דרש מהשרה הממונה על הנושא, קריסטן נילסן, הסבר למצב.


הציוץ של מננדז


בראיון שנתן בעקבות התקרית הזאת, סנאטור מרקלי אמר "ממשל טראמפ הכריז על מדיניות של אפס סבלנות כלפי הגירה לא חוקית, אבל למעשה זאת מדיניות של אפס אנושיות". לדבריו, המדיניות הזאת היא כתם מוסרי על ארצות הברית והוא נחוש בדעתו לא לתת לעניין הזה לחמוק מתשומת הלב הציבורית.

"זה בלתי מתקבל על הדעת שנבחר ציבור לא יכול להכנס לבדוק מה מצבם של ילדים שמשפחותיהם הגיעו לאמריקה כדי לבקש מקלט". סנאטור מרקלי הוסיף: "דמיינו שאתם מגיעים לארץ זרה ומיד מפרידים אתכם מההורים. ארצות הברית מעולם לא עשתה זאת בעבר! זה גורם לילדים טראומה וזוהי בושה לאמריקה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE