הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש עיריית פילי בתגובה לביטול הביקור של האיגלס בבית הלבן: "טראמפ הוא אגומניאק שברירי"
ראש העירייה של אלופה ה-NFL לא נשאר חייב ומשחרר הצהרה חריפה נגד הנשיא: הוא לא פטריוט אמיתי

נשיא ארצות הברית טראמפ הודיע אמש כי הוא מבטל את ההזמנה למפגש המסורתי בבית הלבן בינו ובין אלופת ה-NFL, הפילדלפיה איגלס. הרקע להחלטה יוצאת הדופן הזאת היא מחאת כריעת הברך בזמן נגינת ההמנון במשחקים, או ליתר דיוק: העובדה שהנהלת האיגלס לא דורשת מהשחקנים לעמוד דום בזמן ההמנון. בתגובה, בפילדלפיה החליטו לא להשאר חייבים.

אחרי הודעת הביטול אמש, הבוקר הגיע תורו של ראש עיריית פילדלפיה ג'ים קני לומר את דברו. בהודעה מטעמו כותב קני: "הביטול רק מוכיח שטראמפ הוא לא פטריוט אמיתי, אלא רק אגומניאק שברירי עם אובססיה לגודל הקהל. הוא מפחד לערוך מסיבה ואז לגלות שאף אחד לא הגיע". 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האיגלס. לא יחגגו בבית הלבן

ראש העירייה ממשיך בטון התקיף וכותב: "השקחנים האלו נאבקים למען מטרה שהם מאמינים בה והם תרמו רבות לקהילה שלהם. הם מייצגים את הגיוון באומה שלנו - אומה שבה אנחנו חופשיים להביע את דעתנו".

ההצהרה התקיפה הזאת על כך שטראמפ "אינו פטריוט אמיתי" מתייחסת כפי הנראה לאמירה של הנשיא על כך ששחקנים שכורעים ברך הם למעשה לא פטריוטים.

בהודעה של הבית הלבן אמש, פורטו הסיבות לביטול הפגישה המסורתית. "הפילדלפיה איגלס לא יכולים לבוא לבית הלבן לחגוג מחר. הם לא מסכימים עם הנשיא כי הוא מתעקש שהם יעמדו בגאווה בזמן נגינת ההמנון, עם היד מעל הלב, כדי לכבד את האנשים הנהדרים בצבא וכלל התושבים. הקבוצה ביקשה לשלוח משלחת מוקטנת, אך לאלף האוהדים שתכננו להגיע לחגיגה מגיע יותר מזה".

מדובר בהחלטה חסרת תקדים של דונאלד טראמפ,. אמנם בשנה שעברה לא התקיימה פגישה עם אלופת ליגת הכדורסל (NBA), גולדן סטייט ווריורס. אך הדבר קרה לאחר שהשחקנים עצמם הם אלו שסירבו להגיע להיפגש עם טראמפ. 

ביטול הביקור מתרחש על רקע הודעת ראשי הליגה לשחקנים כי עליהם לעמוד בזמן ההמנון אם הם נמצאים על כר הדשא. מי שלא מעוניין לעמוד, יוכל להשאר בחדר ההלבשה - כך לפי הודעת ההנהלה בחודש שעבר. השחקים מצדם טוענים כי כריעת הברך נועדה לעלות לתודעה את מה שהם מכנים "אירועי אלימות משטרתית כנגד הקהילה האפרו אמריקאית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE