הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אות קינ-מון: הוא מוסיף טעם נפלא למוצרי מזון ולמאכלים, אך הוא מסוכן כשמוסיפים אותו לסיגריות אלקטרוניות
מבדיקות מעבדה עלה, כי די בחשיפה אחת לאדי הקינמון הנוזלי על מנת להשפיע לרעה על תפקוד תאי הריאות ובעיקר על ריסי התאים, שהפסיקו לנוע לחלוטין

הקינמון נחשב לתוסף המזון פופולרי. בשנים האחרונות החלו להשתמש בו גם כתוסף טעם לסיגריות אלקטרוניות. אך מבדיקות מעבדה עולה, כי השימוש בקינמון בסיגריות אלקטרוניות עלול להזיק לבריאות, משום ההשפעה הרעה על תאי הריאות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נפלא בתוך האוכל, אך הופך למסוכן כשמוסיפים אותו לסיגריות אלקטרוניות. קינמון 

המרכיב שנקרא קינמלדיהייד, שמעניק לקינמון את הטעם ואת הריח נחשב לבטוח כשמוסיפים אותו למוצרי מזון. אך בדומה לחומרי כימיים רבים, כשמשתמשים בו כתוסף לסיגריות אלקטרוניות הוא אינו בטוח. ההבדל הוא באופן הצריכה: שאיפת הקינמון מכניסה אותו הישר אל הריאות, שם הוא עלול לפגוע לרעה בחלקים הרגישים של התאים. זאת, להבדיל משילוב של קינמון במוצרי מזון או במאכלים, כשהוא נכנס לגוף דרך מערכת העיכול.

במסגרת בדיקות המעבדה חשפו החוקרים תאים שהוצאו מתוך הריאות, לנוזלי קינמון שמוסיפים לסיגריות אלקטרוניות. מהבדיקות עלה, כי די בחשיפה אחת לאדי הקינמון הנוזלי על מנת להשפיע לרעה על תפקודי התאים ובעיקר על ריסי התאים, שהפסיקו לנוע לחלוטין.

הפסקת התנועה של הריסים שעל תאי הריאות פוגעת במנגנון ההגנה של הריאות והופכת אותו ליעיל פחות, כך שהגוף עלול להיות פגיע יותר לחלקיקים מזיקים שחודרים בתהליך הנשימה.

שאיפת הקינמון מכניסה אותו הישר אל הריאות, שם הוא עלול לפגוע לרעה בחלקים הרגישים של התאים 

בהמשך לממצאי בדיקות המעבדה, שהוצגו בכנס הבינלאומי של האגודה האמריקנית למחקר בית-החזה, אמרה ד"ר אילונה ג'ספרס מהמרכז לרפואה באוניברסיטת צפון קרוליינה, כי נראה שסיגריות אלקטרוניות רעילות יותר, בהשוואה לסיגריות העשויות טבק.

עם זאת, לדבריה, "אין מידע מבוסס שהן אכן בטוחות פחות. מדובר בהשערה. עלינו לחנך אנשים מחדש לכך שהם לא יכולים לחיות ללא נזק כלל".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE