הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוקס קיבלה אישור מממשלת הוד מלכותה לנסות לרכוש את סקיי
האישור מגיע עם תנאי - אם יזכה התאגיד ברשת הכבלים הבריטית, יצטרך למכור את חטיבת החדשות שלה, מחשש שיצבור השפעה רבה מדי בתקשורת הבריטית. המתמודדת השנייה, קומקאסט, מובילה כרגע עם הצעה של 12.5 ליש"ט למניה לעסקה בשווי 29 מיליארד דולר

אגיד פוקס המאה ה-21 קיבל היום אישור להמשיך בתוכניתו לרכוש את רשת הטלוויזיה סקיי, בתנאי שימכור את חטיבת החדשות של סקיי לרוכש צד שלישי. כך הודיעה היום ממשלת בריטניה. שר התרבות הבריטי, אמר כי העסקה יכולה לצאת לפועל אבל התנה זאת במציאת "רוכש צד-שלישי ראוי" לחטיבת החדשות של הרשת הבריטית, מחשש שאם ירכוש בעלי פוקס רופרט מרדוק גם אותה, תזכה משפחתו להשפעה מוגזמת על שוק התקשורת בממלכה. פוקס כבר הסכימה בעבר לתנאי זה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רווחית גם בלי חטיבת החדשות.



אבל לפני שפותחים שמפניות במטה פוקס, יהיה על תאגיד התקשורת רב העוצמה לנצח במלחמת הצעות מול מחזרת נוספת שרוצה לרשת את השמיים - חברת קומקאסט, שהצעתה הנוכחית לרכישת סקיי, רשת רווחית בעלת חוזים רבים לשידור ספורט וסרטים, גבוהה יותר מזו של פוקס - 12.50 לירות שטרלינג (16.70 דולר) למניה, מול 10.75 ליש"ט (14.40 דולר) של פוקס. לפי המחיר הוצע בידי קומקאסט, שווי העסקה יהיה כ-22 מיליארד ליש"ט (29 מיליארד דולר).

המשקיעים בשוק ההון משוכנעים בעליל שפוקס תחזור בהצעה גבוהה יותר, והם העמידו את מחיר המניה על 13.60 ליש"ט (18.20 דולר) למניה. סקיי היא רשת מובילה בתחום הטלוויזיה בתשלום בממלכה המאוחדת, וכן בשווקים אזוריים אחרים, כולל גרמניה ואיטליה. בנוסף מוכרת החברה שירותי פס-רחב וטלפון סלולרי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE