הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החל משפטו של הארווי ויינסטין - הראשון של עידן ה"מי טו"
היום נפתח משפטו של המפיק ההוליוודי בשימוע בבית הדין המנהטן. אם יורשע, הוא צפוי למאסר של עד 25 שנים. הדיון הבא נקבע לחודש ספטמבר

הבוקר נפתח משפטו של הארווי ויינסטין, במה שצפוי להיות הליך ארוך ומפרך לכל הצדדים, בדרך להפיכתו לאנס מורשע. ויינסטין הופיע לשימוע קצר במנהטן במהלכו הוקראה באופן רישמי התלונה הפלילית שהביאה להגשת כתב האישום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


90 נשים יצאו נגדו. ויינסטין


הוא ענה בשקט לשורה של שאלות "כן" ו"לא" מפי השופט ונשאל האם הוא מבין את זכויותיו. לאחר מכן נקבע תאריך הדיון הבא: ה-20 בספטמבר.

כתב האישום בבית המשפט העליון בניו יורק עמוס בהאשמות מול ויינסטין: אונס מדרגה ראשונה, דרגה שלישית ומעשה מגונה מדרגה ראשונה  בקשרים שהו לו עם שתי נשים בניו יורק בשנתים 2004 ו-2013. ויינסטין בחר שלא להעיד מול חבר המושבעים. על האישום החמור ביותר עומד בפני ויינסטין עונש מאסר של בין 5 עד 25 שנות מאסר, בהנחה שהדברים אכן יסתיימו בתוך בית המשפט.

"נראה כי מדובר בתיק שבו יהיה להגנה מאוד קשה לפעול ולכן אני לא חושב שיהיה הסכם טיעון בתיק הזה. המשמעות של דבר החלטה כזו היא שויינשטיין ילך לכלא לכל החיים", אומר ג'יימס כהן, פרופסור למשפטים באוניברסיטת פורדהם בניו יורק, בעל ניסיון רב במשפטים פליליים. 
הוא שוחרר בתנאים מגבילים, ולפי ההסכם שנחתם  עם סנגורו הפלילי, בנימין בראפמן, שוחרר בעברות של מיליון דולר והפקדת דרכונו. כמו כן הסכים לענוד מכשיר ניטור אלקטרוני והוגבל לשהיה בניו יורק וקונטיקט, שם יש לו בתים.  

במהלך הדיון הראשוני בבית המשפט בחר המפיק ההוליוודי לשעבר שלא להיות נוכח עד לשאילת השאלות על ידי השופט. ויינסטין, בן 66, הכחיש את כל הטענות בדבר יחסי מין ללא הסכמה. בראפמן כינה את טענת האונס "אבסורד", ואמר כי מדובר במערכות יחסים ארוכות טווח הנושאות אופי מיני, שנמשכו זמן רב לאחר התקיפה המיוחסת לו בשנת 2013. התובע מחוז מנהטן, סיירוס ואנס ג'וניור, אמר כי היה זה צפוי כי המחנה של ויינסטין ימשיך לתקוף את אמינות הנשים ואת המערכת המשפטית.

זוהי למעשה יריית הפתיחה למשפט במהלכו ינסו להוכיח כי המפיק המפורסם ביצע שלל עבירות מין, שההאשמות הראשונות בהם התפרסמו באוקטובר האחרון ואליהן נוספות עד כה לא מעט. קרוב ל-90 נשים טענו פומבית כי הוא הטריד אותן מינית או אנס אותן במפגשים לאורך עשרות שנים במקומות שיפוט מרובים בארה"ב ובאירופה.  


הורשע באפריל האחרון עקב הרוח החדשה של מי טו. קוסבי



ויינסטין היה הראשון מבין עשרות גברים בעמדות כח שנחשפו על ידי תנועת "מי טו". עתה הוא הופך לראשון מביניהם שעומד למשפט פלילי. 
רבות מההאשמות נגד ויינסטין ישנות מידי בכדי להעמיד בגינן לדין על פי חוקי המדינות בארצות הבאית אך ניו יורק ביטלה את ההתיישנות על מרבית פשעי המין כבר ב-2006. בינתיים, תנועת "מי טו" שינתה באופן דרמטי את ההתייחסות לעבירות מין, שכן המושבעים, ובעיקר הגברים מביניהם, מבינים מדוע נשים לא מתלוננות על תקיפה מינית באופן מיידי. 

בחודש אפריל האחרון הורשע השחקן ביל קוסבי ברשימת האשמות של עבירות שלכאורה יש עליהן התיישנות, במשפט שני, בעקבות התנועה. "אין ספק שהתנועה עשתה שינוי", אומר כהן בהתייחסו לפרשיה זו.

רק מתלוננת אחת מול ויינסטין הסכימה לחשוף את זהותה: לוסיה אוונס, יועצת שיווקית, שטענה כי הכריח אותה לקיים מין אוראלי במהלך פגישת עבודה במשרדו בניו יורק בשנת 2004. האם המפגש בן ה-14 שנים נופל במסגרת ההתיישנות? ייתכן, תלוי תחת איזה סיווג של עבירה הוא יסווג. המאשימה השניה, שזהותה לא נחשפה, טענה כי אנס אותה במלון בניו יורק במרץ 2013.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE