הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינת וושינגטון תובעת את פייסבוק וגוגל
שתי ענקיות האינטרנט נתבעות בעקבות כך שהפרו את חוק מימון הקמפיינים במדינה, במסגרתו מחויבת חברה המפרסמת מודעות פוליטיות לחשוף את פרטי העסקה, לרבות מי וכיצד שילם בעבורו

מדינת וושינגטון החליטה לתבוע את חברות פייסבוק ואלפאבית (גוגל) בעקבות כך שעברו על חוק מימון הקמפיינים. החוק במדינה מחייב חברות אשר מפרסמות מודעות פוליטיות לחשוף את זהות רוכש הפרסומת, כיצד שילם בעבורו ובעבור איזה מועמד המודעה נועדה. בניגוד לרוב המדינות האחרות, בוושינגטון חייבות החברות לפרסם את מידע זה באופן ציבורי, כך שכל אדם החפץ במידע יכול לקבלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


"חוקי מימון הקמפיינים במדינה חל על כולם, בין אם מדובר בעיתון מקומי או תאגיד ענק. לתושבי המדינה יש הזכות לדעת מי משלם בעבור המודעות שבהן הם צופים", אמר בוב פרגסון, שר המשפטים במדינה. עוד מסר פרגוסון כי בעשור האחרון, פוליטיקאים ותנועות פוליטיות במדינה שילמו כ-5 מיליון דולר בעבור פרסום בפייסבוק ובגוגל. לאחרונה, שתי החברות הללו קיבלו ביקורות קשות על צורת מכירת המודעות הפוליטיות בפלטפורמות שלהן. שתיהן הבטיחו כי תעשנה מאמץ גדול להפוך את כל התהליך לשקוף: פייסבוק השיקה שירות חדש ובו ניתן לראות מי שלם בעבור המודעה, ואילו גוגל הודיעה כי תיפתח ארכיון מקוון ובו כל הפרסומות הפוליטיות שפרסמה.


שר המשפטים בוושינגטון, בוב פרגסון (צילום: Shutterstock)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE