הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאט מאריי הוא העורך הראשי החדש של הוול סטריט ג'ורנל
מאריי יחליף בתפקיד את ג'רי בייקר, שכיהן במשך חמש שנים וחצי. בתקופתו עלתה תפוצת העיתון, שרשם חשיפות יפות כמו שערוריית סטארטאפ הביוטק תראנוס, אך מנגד עלו האשמות בסיקור רך של ממשל טראמפ. בייקר, שדחה את הטענות בתוקף, יהפוך ל"עורך כללי" בעיתון - בעל טור ומראיין

העורך הראשי של הוול סטריט ג'ורנל, ג'רי בייקר, פורש מתפקידו ויהפוך ל"עורך כללי" (Editor-At-Large) בעיתון. כך הכריזה חברת ניוז קורפ (פוקס) השולטת במוסד העיתונאי הוותיק. בייקר יוחלף בידי מי שמכהן כיום כעורך העיתון בפועל, מאט מאריי. בייקר שימש כעורך הראשי של העיתון במשך חמש שנים, ולפני כן היה סגן העורך. בתפקידו החדש יכתוב בייקר טור בעיתון ויארח את הכנסים שלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאט מאריי. נכנס לנעליים מצליחות (צילום: וול סטריט ג'ורנל)



"היתה זו הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל להוביל את ארגון החדשות האדיר והאמין בעולם. אני מודה עמוקות לרופרט (מרדוק, השולט בניוז קורפ), לאכלן ורוברט (בניו) שהפקידו בידיי את משימת הג'ורנל, והיתה זו זכות שאין למעלה ממנה לעבוד עם כל-כך הרבה עמיתים מוכשרים ומסורים. מעולם לא היה זמן חשוב יותר ולא דרישה רבה יותר לתקשורת אמינה, סמכותית ואובייקטיבית ואני מצפה מאד להמשיך במשימה זו ככותב, כפרשן וכמראיין. לכבוד הוא לי להושיט את המושכות של המוסד המכובד הזה למאט מאריי, עורך בעל איכויות שאין למעלה מהן וגם חבר ועמית נאמן", אמר בייקר.

בייקר הצטרף לוול סטריט ג'ורנל ב-2009 מהטיימס אוף לונדון, שם שימש ראש דסק ארה"ב. במהלך בחירות 2016 הוא הנחה את אחד העימותים בין המתמודדים על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות, בצוותא עם כתבים מרשת פוקס, והיה הבריטי הראשון שמנחה אירוע כזה בבחירות האמריקאיות. בתקופת כהונתו התפוצה של העיתון עלתה והג'ורנל חשף סיפורים חשובים רבים, דוגמת הסיקור הנמרץ של שערוריית חברת הביו-טק תראנוס.

מנגד, רבים בג'ורנל ומחוצה לו ביקרו את מה שראו כ"סיקור רך" של ממשל טראמפ. בפברואר האחרון נערכה ישיבת סגל העיתון בה הותקף בייקר בנושא - והתגונן בתוקף. הוא טען שכלי התקשורת האחרים הם שאיבדו את האובייקטיביות שלהם בסיקור הנשיא החדש, והבהיר למי שדעתו אינה נוחה מן הסיקור ב-WSJ שהם מוזמנים לחפש תעסוקה במקום אחר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE