הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצבא השמיד מהאוויר 40 האמרים שנגנבו על ידי הטליבאן באפגניסטן מאז שנת 2015
כוחות טליבאן ומורדים אחרים תופסים ציוד צבאי ומנצלים אותו כדי להסוות עצמם ולתקוף יעדים של הממשלה המקומית. "פועלים במהירות כדי שהאויב לא יוכל לנצל אותו"

כוחות הצבא השמידו בשנים האחרונות כ-40 האמרים צבאיים שסיפקה וושינגטון לצבא אפגניסטן, ונלקחו על ידי כוחות הטליבאן. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי USA TODAY.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האמר צבאי בשימוש צבא אפגניסטן


הנתונים מצביעים על בעיה שחוזרת על עצמה באפגניסטן: לוחמי טליבאן תוקפים כוחות של הממשלה המקומית ומוצבים ברחבי הארץ, תופסים ציוד אמריקני ונמלטים אל השטחים הפתוחים הנרחבים במקום. בנוסף לכלי הרכב, אנשי הטליבאן תפסו גם נשק וציוד נוסף.

"כשקורים אירועים כאלה ובהם נגנב ציוד צבאי אמריקני, הכוחות האמריקניים באפגניסטן, יחד עם ההגנה הלאומית האפגנית וכוחות ביטחון אחרים פועלים במהירות כדי להשיג את הציוד שוב - או להוריד אותו משדה הקרב - כדי שהאויב לא יוכל לנצל אותו", אמר לוטננט קולונל מרטין אודונל, דובר של הצבא.

במידה ולא ניתן להחזיר את הציוד באמצעות פעולה קרקעית, הוא מופצץ מהאוויר. 40 ההאמרים הושמדו בתקיפות אוויריות אמריקניות מאז ינואר 2015, זמן קצר לאחר שכוחות אמריקניים עזבו את אפגניסטן, תוך שהם משאירים לשלטונות המקומיים להוביל את הלחימה בטליבן וקבוצות מורדים אחרות.

הציוד האמריקני שנתפס מעניק לכוחות המורדים יתרון בצורת כוח אש גדול יותר או הגנה טובה יותר. בנוסף, לעתים קרובות מנצלים אנשי הטליבן את הציוד כדי להסוות את עצמם כאנשי צבא אפגניים וכך הם מערימים על עמדות השמירה הפזורות במדינה.


כוחות ביטחון אפגניים במהלך פיגוע בקאבול


כך לדוגמא, בחודש שעבר תקפו חמושים את משרד הפנים האפגני, תוך שהם משתמשים ברכבי האמר אמריקניים שתפסו. שוטר אפגני נהרג במהלך המתקפה שנכשלה, לאחר שמכונית תופת לא הצליחה להיכנס למתחם.

"זה בהחלט מדאיג אותנו שטרוריסטים תופסים רכבים ומדים, אבל כדאי לציין את העירנות והתגובה המהירה של צבא אפגניסטן", אמר הגנרל ג'ון ניקולסון לאחר התקיפה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE