הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחירי הדירות עולים מהר יותר מהעלייה במשכורות ומשיעור האינפלציה
שיעור הדיור בר ההשגה צפוי להיוותר במקומו - או לרדת. גם אם המשכורת שלכם עלתה לאחרונה - כנראה שמחיר הדירה שאתם רוצים לקנות עלה אפילו יותר

המחסור בדיור בר השגה ברחבי ארצות הברית ימשיך גם בשנה הבאה. כך עולה מבדיקה של נתוני שווקי הדיור שנעשה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס. הדבר צפוי להעלות את מחירי הדיור מהר יותר מאשר עליית האינפלציה והמשכורות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המשכורות עולות? מחירי הדיור יותר


לאחר שלפני עשור איבד שוק הדיור יותר משליש מערכו, אירוע שהוביל למשבר כלכלי קשה ולמיתון עמוק, השיב שוק הדיור את ההפסדים האלה. מה שהוביל את העליה הזאת היה שוק העבודה הצומח שתדלק הפעילות הכלכלית ואת שוק הדיור.

אך ההיצע לא מצליח לעמוד בביקוש, והיכולת לרכוש בית הולכת ומתרחקת עבור רבים.

העליה השנתית בהכנסות הגיעה לרמה של שלושה אחוזים, בזמן שעליית מחירי הדיור הגיעה לרמה של כחמישה אחוזים בשנים האחרונות.

מחירי הדיור צפוים לעלות עוד ב-4.3 אחוזים בשנה הבאה, ובעד 3.6 אחוזים בשנת 2020. "אנחנו לא חוזים בתופעה זמנית. מחירי הדיור שואבים את ההכנסות של משפחות אמריקניות במשך מספר שנים, ובזמן שהדרישה הצטמצמה מעט, ההיצע עדיין נותר מועט", אמר סאל גוטיירי, כלכלן בכיר בקבוצה הפיננסית BMO.

"אני חושב שמחירי הדיור ימשיכו לנגוס בהכנסות המשפחתיות לפחות עוד שנה, וייקח עוד זמן עד שתהיה האטה בביקוש וההיצע יעלה", הוסיף.

ניתוח נוסף של נתוני אפריל מעלים כי מצאי הדירות הנוכחית צנח במשך 35 חודשים רצופים, בזמן שהמחיר החציוני של עלה בחודש ה-74 ברציפות.

קרוב ל-80 אחוזים מ-40 אנליסטים שענו על סקר רויטרס טענו כי ההיצע הנמוך של דיור בר השגה ישאר ברמתו, או אפילו יצטמצם במהלך השנה הקרובה.

שיעור מכירות הבתים הקיימים, יותר מ-90 אחוז משוק הנדל"ן, צפוי לעלות מעט לרמה של 5.60 מיליון בתים בכל רבעון במהלך השנה. בחודש אפריל עמד שיעור מכירת הבתים הקיימים על 5.46 מיליון ברבעון.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE