הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וולס פארגו יסגרו סניפים ב-3 מדינות במידווסט
הבנק ששמו נקשר בפרשיות שחיתות רבות מנסה להשתקם כלכלית ולחסוך בהוצאות. את המחיר ישלמו הלקוחות

וולס פארגו, הבנק ששמו נקשר באחרונה בשורת שערוריות ונקלע לקשיים כלכליים, מנסה להפוך את המגמה. בנסיון לחתוך עלויות ולהגדיל רווחים, הבנק השני בגודלו במדינה יסגור את סניפיו באינדיאנה, מישיגן ואוהיו. כשיושלם המהלך, לוולס פרגו לא תהיה יותר נוכחות קמעונאית במדינות אלו.

בנק ההשקעות וההלאוות פלגסטאר בנקורפ (Flagstar Bancorp) יקנה את הסניפים בשלוש המדינות ובנוסף לכך גם 4 נקודות וולס פרגו בוויסקונסין. סך הכל מדובר על 52 סניפים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבנק. נוטש את הלקוחות ב-3 מדינות


כתוצאה מהמכירה הזאת, כספי חסכונות בסך כולל של 2.3 מיליארד דולר יעזבו את וולס פרגו לבנקים אחרים. העובדים בסניפים שנסגרים יקבלו הצעות לעבור לעבוד בפלגסטאר בנקורפ. "אנחנו עדיין מחויבות לקהילות האלה ונמשיך להראות נוכחות באזורים שעזבנו" אמרה מארי מק, האחראית על בנקאות וקהילה בוולס פרגו. 

המכירה כוללת 33 סניפי בנק באינדיאנה, 14 במישיגן ואת הסניף היחיד של הבנק באוהיו. בוויסקונסין יסגרו 4 סניפים, אך עדיין יוותרו במדינה 48 נקודות פעילות. המהלך הזה מגיע אחרי לחץ כבד מצד וול סטריט לחתוך בעלויות, זאת בעקבות ההסתבכות של הבנק בסקנדל החשבונות המזויפים ופרשות אחרות. הפרשיות האלה גררו איתן הוצאות משפטיות גדולות שדרשו מהלכי התייעלות מידיים.

בפברואר השנה העניש הבנק הפדרלי את וולס פארגו על אי הסדרים הרבים שהתגלו בחברה והודיע כי לא יאפשר לבנק לגדול מעבר לנכסים שהחזיקו בסוף שנת 2017. בתגובה להודעה הזאת של הפדרל ריזרב, צנחה מניית הבנק ואמון הציבור בו נפגע קשות. מאז עובדים בהנהלת הבנק על שיקום התדמית במקביל לנסיונות לשפר את התרבות התאגידית ולהביא להתייעלות כספית.

בתחילת השנה הכריזה וולס פארגו כי בכוונתה לסגור 800 סניפים ברחבי ארצות הברית עד שנת 2020. בבנק טענו אז כי הצעד קשור לעובדה שרבים מנהלים היום את חשבונותיהם באמצעות האינטרנט. בסיום המהלך הזה ישארו בבנק עם 5,000 סניפים ברחבי המדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE