הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יותר מ-100 עצורים בפשיטה של ICE על חברת גננות ונוף באוהיו
החברה עלתה על הרדאר של רשויות ההגירה כשנתפסה אישה שמכרה מסמכי זיהוי מזויפים על שמות אנשים מתים. ביקורת נמתחה על מבצע המעצר בשל שימוש מוגזם במשאבים (כולל מסוקים) והטלת אימה מיותרת. במקרה נוסף היום - שליח פיצה הביא משלוח לבסיס צבאי, נדרש להציג מסמכי זהות - ונעצר

רשויות ההגירה והמכס ביצעו למעלה מ-100 מעצרים אתמול (שלישי) כשפשטו על חברה לגננות ואדריכלות נוף באוהיו. דובר של אייס מסר כי קרוב ל-200 סוכנים פדרליים פשטו על שני אתרים של חברת קורסו'ס פלאוור אנד גארדן סנטר, האחד בסנדוסקי והשני שבקסטליה, שתיהן באוהיו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השאירו מאחור ילדים במעונות יום (צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP)



114 העצורים, החשודים בשהייה בלתי חוקית בארה"ב, צפויים לעמוד בפני אישומים של גניבת זהות ואי תשלום מסים. "העובדים הועמסו על אוטובוסים בדרכם למתקני מעצר של אייס, כשהם משאירים את ילדיהם במעונות יום!!!" צייצה ורוניקה אי. דאלברג, פעילה למען מהגרים. "תוהו מוחלט. זה חייב להיפסק!!!"

הסוכנים אספו גם ארגזים מלאים ב"מסמכים עסקיים", אמר דובר אייס חליד וואלס, שהוסיף כי טרם הוגשו אישומים נגד בית העסק. זהו אחד המבצעים הגדולים נגד מעסיקים הנחשדים בהפרת חוקי ההגירה, והוא מגיע בעקבות פשיטות אחרות על מקומות עבודה במסגרת האכיפה הנוקשה שמוביל הנשיא טראמפ בנושא ההגירה הבלתי חוקית. באפריל נעצרו קרוב ל-100 מהגרים במפעל לעיבוד מוצרי בשר בטנסי. בינואר פשטו אנשי אייס על 98 חנויות 7-11, ורשמו 21 מעצרים. פשיטה זו נחשבה לגדולה ביותר על מקומות עבודה תחת ממשל טראמפ.

חברת הגננות קורסו'ס עלתה על הרדאר של רשויות ההגירה באוקטובר, כשמשמר הגבול האמריקני עצר את מרתה בואנדיה-צבאריה על אספקת מסמכי זהות גנובים למבקשי עבודה חסרי מסמכים. החוקרים השתמשו בעצורה הזו כדי להתחקות אחר עקבותיהם של העובדים לחברת הגננות - שמספרי הסושיאל סקיוריטי שלהם השתייכו במקורם לאנשים שמתו זה מכבר.

המבצע אתמול משך ביקורת בשל השימוש הנרחב במשאבים - כולל מסוקים וכמות הסוכנים הרבה. "הם חמושים. היו להם כלבים. אנחנו שומעים את המסוקים מעלינו", אמרה סלמה סבאלה, עובדת בחברה. "כולם פשוט בכו", אמרה.  

ג'וזי גונזלס, עורכת דין מלוס אנג'לס העוסקת בחוקי הגירה, אמרה לניו יורק דיילי ניוז כי המעצרים יכלו להתבצע בצורה שקטה יותר. "הממשלה מגזימה ומנסה לעשות רעש גדול, לעורר פחד בקהילת העסקים וקהילות המהגרים ולכבוש את הכותרות", אמרה. "הם משתמשים בכמות עצומה של משאבים כדי להשיג את המטרה הזו", אמרה.

במקרה אחר היום, שליח פיצה שהביא משלוח לבסיס פורט המילטון בברוקלין נעצר לאחר שנדרש להציג מסמכי זיהוי בבסיס. המהגר, פבלו ויאווינצ'נסיו, הגיע לארה"ב מאקוואדור. הוא נשוי לאזרחית אמריקנית ולשניים שתי ילדות יחד. הוא החל בהליך להסדרת מעמדו בארה"ב בפברואר האחרון. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE