הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיפלומטים שמוצבים בסין הוחזרו לארה"ב לבדיקות רפואיות בעקבות מה שנראה כפגיעה מוחית לא מוסברת
אנשי הסגל, לפחות שניים במספר, התלוננו על שמיעת רעשים משונים ועל סימפטומים דומים לזעזוע מוח. בשנה שעברה, דיפלומטים אמריקניים בקובה התלוננו על תסמינים דומים. משרד החוץ הקים צוות לבדיקת הנושא ולבירור האם יש קשר בין האירועים

משרד החוץ השיב הביתה כמה דיפלומטים שהוצבו בגוואנז'ו, סין, בעקבות חשש שהם סובלים ממחלה מסתורית שדומה בתסמיניה לפגיעה מוחית. דיפלומטים אחרים כבר נפגעו ממחלות דומות בקובה. כך הודיעה אמש התר ניוברט, דוברת של המשרד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שער הכניסה לקונסולה בגוואנז'ו, סין


הצעד בא לאחר שהתברר כי אחד העובדים "סובל מאירוע רפואי" בעיר שנמצאת בדרום סין. משרד החוץ הציב במקום צוות רפואי במטרה לבדוק את אנשי הסגל המוצבים במקום ואת בני משפחותיהם.

"כתוצאה מהבדיקות עד כה, משרד החוץ החליט לשלוח כמה עובדים לבדיקות נוספות והערכה מקיפה של הסימפטומים והממצאים בארצות הברית", אמרה נוברט.

"מומחי רפואה ימשיכו לערוך בדיקות מקיפות כדי לקבוע את המקור לסימפטומים, ולבדוק אם הממצאים מתאימים לדיווחים הקודמים על פגיעה של אנשי סגל אחרים - או שמדובר באירועים שונים לחלוטין", הוסיפה.

על פי דיווחי הניו יורק טיימס, לפחות שני אנשי סגל פונו מהמקום והוחזרו לארצות הברית לאחר שהתלוננו על שמיעת רעשים משונים בסין.

בשנה שעברה, 24 עובדי ממשל ובני משפחותיהם שהוצבו בקובה התלוננו על סימפטומים דומים, שמזכירים את התופעות שנגרמות בשל זעזוע מוח או פגיעה מוחית קלה. כך לפי דיווחי משרד החוץ. המחלה המסתורית הזאת שתקפה את העובדים הוסיפה למתיחות בין וושינגטון להוואנה.

שר החוץ, מייק פומפאו, הודיע לפני יומיים כי משרדו הקים בחודש שעבר צוות פעולה שנועד "לערוך תגובה בין-משרדית לאירועי הבריאות הלא מוסברים".

"המאפיינים המדוייקים של הפגיעות מהם סובלים כמה אנשי סגל, והאם יש קשר בין כל המקרים, עדיין לא ברור", אמר פומפאו.


"תגובה בין משרדית". שר החוץ מייק פומפאו


ביבשת אחרת לחלוטין, אפריקה, מנסים הסינים לשבש את פעילות הכוחות האמריקניים הצבאיים באמצעות קרני לייזר. בתחילת מרץ פורסם ברשת CNN כי חיילים סינים בבסיס בג'יבוטי, הראשון שהקימה המעצמה העולה מעבר לים, משתמשים לאחרונה בקרני לייזר בכדי להפריע לכלי טיס אמריקאים הממריאים מבסיס סמוך. פעילות זו גרמה כבר לפציעות של טייסים אמריקאים והניעה את ארה"ב להגיש תלונה דיפלומטית רשמית לבייג'ינג.

בשל כך, פרסמה וושינגטון הוראה לאנשי צוות טיס "לפעול בזהירות בעת טיסה מעל לאזורים מסוימים בג'יבוטי". הודעה זו פורסמה "בעקבות קרני לייזר שכוונו לעבר מטוסים אמריקאים במספר לא גדול של תקריות נפרדות במהלך השבועות האחרונים", כך לשון ההודעה.

בהודעה נמסר עוד כי "במהלך אחת התקריות, אירעו שתי פגיעות עין קלות לאנשי צוות אוויר אשר טסו במטוס תובלה C-130 ("הרקולס") אשר נגרמו מחשיפה לקרני לייזר בעוצמה צבאית, אשר על פי הדיווח הגיעו מבסיס סיני סמוך".


מטוס צבא בשמי ג'יבוטי. אנשי הצוות סובלים מלייזרים של הסינים


על פי המקורות הצבאיים שדיברו עם CNN, העניין מטריד ביותר שכן פעילות שכזו עלולה לגרום לתאונות קשות. הבכירים מסרו כי משרד החוץ האמריקאי הגיש תלונה רשמית לשלטונות סין בניסיון לגרום לסין להפסיק עם ההתגרויות הללו. בחודש שעבר נאלץ צבא ארה"ב להשעות לפרק זמן קצר את פעילותו האווירית בג'יבוטי. ההשעיה הגיעה בעקבות בקשה של ממשלת ג'יבוטי לאחר סדרה של תאונות אוויריות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE