הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אל תכנסו איתם למיטה: שני הדברים שיכולים לפגוע בשינה ולגרום לעייפות ביום המחרת
קריאה בטאבלט לפני השינה גורמת לאנשים להירדם מאוחר יותר ולחוות הפרעות מאוחר יותר במהלך השינה. זאת, בהשוואה לאנשים שקוראים בספר לפני השינה

שימוש בטאבלט או סמארטפון לקריאה לפני השינה, במקום בספר, גורר נדודי שינה ומדכא את רמת המלטונין בדם. כך עלה ממספר מחקרים ודיווחים אנקדוטיים. לאחרונה בוצע ניסוי קטן נוסף, על מנת לחזק את הממצאים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עדיף להיכנס למיטה עם ספר, במקום טאבלט או סמארטפון

החוקרים בחנו עשרה אנשים שבילו עשרה לילות במעבדת שינה. במשך חמישה לילות רצופים הם קראו בטאבלט לפני השינה ובמשך חמשת הלילות הנוספים הם קראו בספר לפני השינה. בשני התרחישים המשתתפים בניסוי קראו בחדר מואר עד שחשו שהם עייפים מספיק על מנת להירדם.

מתוצאות הניסוי עולה, כי כשהמשתתפים קראו בטאבלט הם נרדמו מאוחר יותר וחוו הפרעות מאוחר יותר במהלך השינה, בהשוואה ללילות בהם קראו בספר. כמו כן, כשהם קראו בטאבלט לפני השינה, המדדים שלהם הציגו גם רמה נמוכה של מלטונין.

מחזורי השינה, הכוללים את שלב החלום, הופחתו כאשר המשתתפים השתמשו בטאבלט ולא בספר כתוב לשם קריאה לפני השינה. הם דיווחו גם על תחושת ערנות בערב ועל תחושת עייפות בבוקר, לאחר שימוש במכשיר האלקטרוני לפני השינה.

מחברת המחקר חוקרת המוח בבית החולים לנשים בבוסטון, ג'אן דאפי, אמרה, כי "למכשירים יש השפעות ביולוגיות, שיכולות להזיק למבוגרים, אך עלולות לגרום לנזק משמעותי בקרב ילדים ובני נוער, שממילא לא ישנים מספיק".

המכשירים יכולים לגרום לנזק משמעותי בקרב ילדים, שממילא לא ישנים מספיק

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE