הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השליכו את הליפיטור: ארבעה מזונות שיגרמו לרמת הכולסטרול שלכם לצנוח ב-17%
מספר ניסויים הובילו לארבעת המזונות שהוכחו כבעלי מאפיינים שיכולים לסייע בהפחתת הכולסטרול, ובצמצום הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. הרשימה כוללת אגוזים, שומן צמחי, חלבון מהצומח וסיבים

האם יש מזונות מסוימים שמסייעים בהפחתת הכולסטרול ובשמירה על בריאות האיברים ותפקודם התקין? מסתבר שכן. מספר ניסויים מבוקרים הראו, כי ישנם ארבעה מזונות עיקריים שמתאפיינים ביתרונות בריאותיים מסוימים המסייעים בשמירה על בריאות הלב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא צריך דווקא תזונה צמחונית כדי להגן על הלב וכלי הדם


תפריטים יומיים המבוססים על מזון מהצומח הוכחו כמצוינים לבריאות הלב וכלי הדם. אך יתכן ותפריט צמחוני, שמצמצם את צריכת השומן הרווי, אינו הדבר הטוב ביותר לשמירה על רמת הכולסטרול. האלטרנטיבה, כך עולה מתוצאות הניסויים, היא לצרוך מזונות מסוימים שידועים בצפיפות נמוכה של כולסטרול רע (LDL).

מספר ניסויים הובילו לארבעת המזונות שהוכחו כבעלי מאפיינים שיכולים לסייע בהפחתת הכולסטרול, ובצמצום הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. הרשימה כוללת אגוזים מסוגים שונים.

המרכיב השני ברשימה הוא חלבון צמחי או כזה המבוסס על מוצרי סויה, על קטניות כגון שעועית, אפונה, חומוס או עדשים. המרכיב השלישי ברשימה הוא סיבים שנמצאים במזונות, כגון שיבולת שועל, שעורה, פסוליה, במיה, תפוחים, תפוזים או פירות יער.

המרכיב הרביעי הוא מרגרינה המועשרת בשומן צמחי או ב"דמויי כולסטרול", תרכובות שניתן למצוא גם בפירות, ירקות, אגוזים ודגני בוקר.

התפריט היומי המומלץ, שיכול להביא להפחתה של עד 17 אחוז מהכולסטרול לפי תוצאות הניסויים, כולל 42 גרם של אגוזים, 20 גרם של סיבים, שני גרם של שומן צמחי ו-50 גרם של חלבון מהצומח. ההמלצות מתבססות על צריכה יומית של 2,000 קלוריות.


התפריט יכול לצמצם את הכולסטרול ברמה של עד 17%


מאז שנת 2011, הכירו מספר ארגוני בריאות ממשלתיים ביתרונות הבריאותיים שבתפריט המכיל את ארבעת המזונות האמורים. כעת האיגוד האירופי לחקר הסוכרת הזמין ניתוח של כל הממצאים הזמינים בנושא, על מנת להעריך ולסכם את היתרונות המלאים של התפריט המכיל את ארבעת המזונות האמורים. מטרת המהלך היא לשלב את התפריט בהמלצות למניעת מחלות לב וכלי דם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE