הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ונגל עירוני: אין צורך להרחיק לאמזונס כדי לבקר ביער גשם עם 40,000 צמחים, אם אפשר להגיע לספירה של אמזון בסיאטל
יער הגשם יכול להכיל 800 עובדים בו זמנית והוא משלב שלוש קומות עם נהר, גשרים, מפלי מים, קיר עם 20,000 צמחים מטפסים, פינות ישיבה וחדרי ישיבות בתוך מבני עץ

בתחילת השנה, פתחה חברת אמזון את אחד המתחמים המסקרנים יותר שהוקמו בעיר סיאטל, וושינגטון: יער גשם ענקי על כל המשתמע מכך, עם שלוש ספירות ו-40,000 צמחים, בלב העיר. גם מי שאינם עובדי החברה יכולים לבקר במתחם או לפחות בקומה הראשונה שלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד המתחמים המעניינים בסיאטל


אין צל של ספק שמשרדי החברה נחשבים לאחד ממקומות העבודה האטרקטיביים שיש. עד כה, נהנו העובדים במטה החברה בסיאטל, מפינות מדיטציה, מזנון לארוחות בוקר וצהריים, מתקנים לחליטת קפה קר או חם ועוד הטבות. כעת, יש להם גם חממה, על מנת שירגישו שהם עובדים ביערות גשם ולא בעיר.

מקץ שבע שנות עבודה, השיקה ענקית המסחר המקוון את המתחם והוא נראה כאילו נלקח מסרט עתידני. הוא כולל שלוש כיפות ביו-דום, העשויות זכוכית ומכילות 40,000 צמחים מיוחדים, שיובאו מ-30 מדינות בעולם, וכעת מכנים את המתחם "ספירה" (Sphere) ולא קמפוס.

מתחם המטה כולו מתפרש על פני שטח של 3.3 מיליון סקוור פיט, שתופסים שלושה בלוקים בעיר. הספירות מתפרשות על פני שטח של 4,000 סקוור פיט. הספירה הגדולה ביותר בנויה לגובה של 90 פיט ורוחבה 130 פיט. בתוך הספירה חמים ולח בדיוק כמו ביער גשם: 72 מעלות פרנהייט ו-60 אחוזי לחות. מי שאינם חובבי לחות או מעדיפים מזג אוויר קריר או חם יותר, יכולים לבחור באזור אחר בספירה המציע טמפרטורה מתאימה יותר, עם צמחייה בהתאם.


נפתח לאחר שבע שנות עבודה


בחברה יודעים שיהיה קשה לעובדים לעזוב את המקום החלומי הזה, לכן פותח מנגנון שמאפשר לעקוב אחר משך השהות של כל עובד במתחם באמצעות התג האישי שלו. המתחם יכול להכיל כ-800 עובדים בו זמנית והוא כולל שלוש קומות עם נהר, גשרים, מפלי מים, קיר עליו מטפסים יותר מ-20,000 צמחים, פינות ישיבה וחדרי ישיבות בתוך מבני עץ.

הרעיון מאחורי הקמת הג'ונגל המקסים הזה הוא להעניק לעובדים הזדמנות לצאת מהמשרד, אל הטבע. בגלל שהמטה נמצא בלב העיר ואין ממש מקום כזה באזור, החליטו באמזון ליצור טבע בלב העיר, בצמוד למשרדי החברה.


המתחם נועד לאפשר לעובדים לצאת מהמשרד אל מקום ירוק


מחקרים שנעשו בנושא עיצוב משרדים מגלים, כי משרדים המשלבים צמחיה ומחוברים לטבע, מעודדים יצירתיות בקרב העובדים ומשפרים את תפקוד המוח שלהם. לכן, אין במתחם החדש קירות ודלתות. הכל פתוח ומוקף צמחיה טרופית. עובדים שמעוניינים לעבוד במתחם החדש יוכלו להשתמש בספות נוחות ובעמדות אלטרנטיביות, אך, כאמור, לזמן מוגבל. הקמת המתחם דרשה השקעה כספית אדירה. בחברה מאמינים, כי בסופו של דבר ההשקעה תשתלם; בזכות היצירתיות של העובדים ובזכות העלייה באטרקטיביות של החברה.

המעוניינים לבקר יכולים להירשם מראש לאחד מהטיולים המודרכים של אמזון. הספירות פתוחות גם במהלך שתי שבתות בכל חודש בזמנים בהם מתקיים "בית פתוח".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE