הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת הטלת הסנקציות על ZTE: התקדמות משמעותית במשא ומתן בין ארה"ב לסין
שר המסחר ווילבר רוס הודיע הבוקר כי הצדדים הגיעו לסיכום במסגרתו תשוב החברה לקבל מרכיבים אמריקאים. היא תשלם קנס בסך מיליארד דולר, בנוסף לערבויות שונות ושינויים בוועד המנהלים. רוס: "יש בוס חדש ושמו טראמפ". הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר: יורים "כדורי סרק" על סין ואש חיה על בנות בריתנו

יצרנית הסמארטפונים הסינית ZTE תשלם קנס לארה"ב בגובה מיליארד דולר ותוסיף לוועד המהלים שלה צוות ניטור אמריקאי, כך הודיע היום שר המסחר ווילבר רוס. פרטי העסקה פורסמו בשבוע שעבר בתחקיר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס. ל-ZTE תתאפשר לחזור ולרכוש מרכיבים אמריקאים, כך סוכם בין הצדדים בהודעה שפרסם שר המסחר בשעות הבוקר של יום חמישי. העסקה מהווה ביקורת קפדנית ביותר, "יותר משהוטלה על אף חברה אחרת, בארה"ב או בעולם", טען רוס. כזכור, גורלה של החברה הפך לנקודה חשובה במו"מ הכלכלי שמנהלות שתי המעצמות הגדולות בעולם, ארה"ב וסין. באפריל, משרד הסחר האמריקאי החל למנוע מחברות אמריקאית לבצע עסקים כלשהם עם ZTE, שהיא גם יצרנית של ציוד תקשורתי היקפי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ZTE, חוזרת לעניינים (צילום: Shutterstock)


את הסנקציות הטילה ארה"ב לאחר שטענה כי ZTE הפרה הסכם שנחתם בין הצדדים ובו הבטיחה החברה כי לא תמכור מוצרים עם מרכיבים אמריקאים לאיראן או צפון קוריאה. "ממשלות קודמות היו 'פראייריות' בעיסוקן מול סין, ולכן אני חושב שסין מבינה שכעת יש בוס חדש, ושמו דונאלד ג'יי טראמפ", אמר רוס לאחר ההכרזה הבוקר.

מאז ההכרזה, פוליטיקאים רבים יוצאים כנגד ההחלטה. הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר טען כי הנשיא "יורה כדורי סרק" אל עבר בסין בזמן שהוא יורה אש חיה אל עבר אירופה וקנדה. עוד טען שומר כי "אין שום סיבה טובה לתת ל-ZTE הזדמנות נוספת, והחלטה זו היא שינוי של 180 מעלות מן הבטחת הנשיא טראמפ להיות נוקשה מול הסינים".


שר המסחר, ווילבר רוס (צילום: Shutterstock)


כאמור, כחלק מההסכם, ZTE הסכימה לכך שצוות בקרה אמריקאי יצטרף לוועד המנהלים של החברה, ושר המסחר אף ציין כי לצוות תהיה גישה ישירה למנכ"ל החברה. בוועד המנהלים של החברה יהיו שינויים נוספים, שכן כל מי שהיה מעורב במכירת המוצרים לאיראן וצפון קוריאה לא יוכל להמשיך לעבוד בה. בנוסף, החברה תשלם ערבות בגובה 400 מיליון דולר לממשלת ארה"ב, שיוחרם במידה והחברה תפר בשנית את ההסכם. לסיכום האירוע אמר רוס כי הוא "שמח מההסכם, וזאת מכיוון שמדובר בקנס הגובה והקפדני ביותר בהיסטוריה של משרד המסחר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE