הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרצת אבטחה בפייסבוק: באג גרם לשינוי הגדרות הפרטיות לעשרות מיליוני משתמשים
הרשת החברתית הודיעה היום על הבאג שהכה באמצע חודש מאי והשפיע על 14 מיליון פוסטים במשך ארבעה ימים, עד שזוהה ותוקן; החברה תשלח הודעה במהלך היום לכל מי שהושפע מהתקלה, במסגרתה שונתה ברירת המחדל של קהל היעד של הפוסט

חברת פייסבוק הודיעה היום (חמישי) כי באג במערכת גרם לכך שפוסטים של 14 מיליון משתמשים הפכו לגלויים בפני כולם ללא ידיעתם, במשך ארבעה ימים בחודש מאי האחרון. התקלה, שהתרחשה בין ה-18 ל-22 במאי, אירעה בזמן שהחברה ניסתה לבחון שירות חדש באתרה. לאחר שגילו את הבאג, החברה דאגה להשיב את הגדרות הפרטיות של כל 14 מיליון המשתמשים בחזרה להגדרתן המקורית. מעבר לכך, החברה דאגה לכך שכל פוסט שנרשם ע"י המשתמשים הללו במהלך ארבעת הימים הפך לפרטי, גם אם המשתמש התכוון שתהיה פומבית. מהחברה נמסר כי נדרשו חמישה ימים להשלים את תהליך זה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


משתמשים אשר נמנים בין 14 המיליון שהושפעו מהבאג ייקבלו הודעה על כך החל מהיום בבוקר, בדמות הודעה שתתקבל ובה יתבקש המשתמש "לערוך סקירה בפוסטים שלך", ביחד עם רשימת לינקים לכל תוכן שפורסם במהלך ארבעת הימים שבהם הבאג לא טופל. הממשק בפייסבוק אמור לבחור את הגדרות הפרטיות של הפוסט האחרון כדי לקבוע את ברירת המחדל בפוסט חדש. הבאג גרם לכך שברירת המחדל שנבחרה הייתה הפומבית והגלויה ביותר. עם זאת, גולשים אשר הבחינו בבאג יכלו לתקנו באופן ידני.


ההודעה ששלחה החברה (ימין) ונוטיפיקיישן על האירוע (שמאל) (צילום: פייסבוק)


"לאחרונה מצאנו את הבאג שמשנה באופן אוטומטי את הגדרות הפרטיות של המשתמש. התקלה תוקנה, ומהיום נודיע לכל מי שהושפע ממנה. למען הסדר הטוב, הבאג לא השפיע על תוכן שפורסם לפני ה-18 במאי", אמרה ארין אגן, האחראית על פרטיות בפייסבוק. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE