הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חושף: עלייה משמעותית בשיעור ההתאבדויות בארה"ב
התגברות במקרי התאבדות של נשים, אך עדיין הגברים "מובילים" את האומדן הכללי, כך על פי ממצאי מחקר המתפרש על כשני עשורים שנערך על ידי הסוכנות לבקרת מחלות ומניעתן החושף נתונים מדאיגים ביותר: רק מדינה אחת רשמה ירידה בשיעור המתאבדים; בכירה ב-CDC: "מדאיג מאוד, התאבדות כרגע היא אחת הסיבות השכיחות ביותר למוות במדינה"

אחוז המתאבדים בארה"ב עלה בשיעור של כ-25% מאז 1999, כך עולה ממחקר שפורסם היום ע"י הסוכנות לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). המחקר, שנערך עד שנת 2016, מצא כי שיעור ההתאבדות חצה את רף ה-30% במחצית מן המדינות. ד"ר אן שוכארט, בכירה ב-CDC, אמרה כי ברוב מקרי ההתאבדות לא נרשמו מחלות נפשיות כלשהן: "הממצאים מאוד מדאיגים. התאבדות היא כעת אחת מתוך עשר הסיבות השכיחות ביותר למוות בארה"ב, ואחת מתוך שלוש שנמצאות 'במגמת עלייה' ברשימה", אמרה ד"ר שוכארט. שתי הסיבות המוות הנוספות שאליהם התייחסה הם מוות ממנת יתר של סמים ומחלת האלצהיימר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


בשנת 2016, כ-45,000 איש מתו כתוצאה מהתאבדות, וד"ר שוכארט טוענת כי "הנתונים מצביעים על כך שהבעיה רק הולכת ומחמירה". בעזרת לשכת הסטטיסטיקה הנחוצה הלאומית (NVSS), הצליחו החוקרים לבחון את שיעור ההתאבדות בקרב גילאים 10 ומעלה בין השנים 1999 ו-2016. כאשר מתייחסים לנתונים בכל רחבי ארה"ב, ישנה עלייה של 25%, אך הנתונים שונים ומגוונים כאשר מתייחסים לכל מדינה בפני עצמה. כך למשל, במדינת דלאוור נרשמה עלייה מזערית של 6% בשיעור המתאבדים, ובמדינת דקוטה הצפונית נרשמה עלייה של 58%. רק מדינה אחת, נבאדה, רשמה ירידה בשיעור ההתאבדות, למרות שמדובר בירידה מזערית ביותר של אחוז בודד.


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


מעבר לכמות המתאבדים, החוקרים גם בחנו את מספרם אל מול סך מספר התושבים במדינה. כל למשל, במדינת מונטנה התאבדו 29 בני אדם על כל 100,000 תושבים. לעומת זאת, בוושינגטון די סי (שאינה מדינה, אך גם נכללה במחקר) התאבדו 7 בני אדם על כל 100,000 תושבים. בחישוב כולל של סך המדינות, החוקרים גילו כי 15 בני אדם מתאבדים על כל 100,000 תושבים. המחקר גם בחן את שיטת ההתאבדויות השונות וגילה כי ירי באמצעות אקדח, תלייה והרעלה עצמית הן השיטות השכיחות ביותר. 


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


תופעה נוספת שמדאיגה את החוקרים היא העובדה ששיעור ההתאבדות של נשים נמצא בעלייה, אך עדיין רחוקה מזו של גברים: "אומנם העלייה בהתאבדויות של נשים הייתה גבוהה מזו של הגברים, אך שיעור התאבדותם באופן כללי גדול פי חמישה מזו של נשים", אמרה שוכארט. כאשר נשאלה אם היא רואה תופעה בודדת שמדאיגה אותה יותר מאחרות, השיבה כי "המסקנה העיקרית מהמחקר היא שאין קבוצה אחת שנמצאת בסיכון, אלא קבוצות רבות. הבעיה הולכת ומחריפה. ברוב מקרי ההתאבדות מצאנו גורם משותף, בין אם מדובר בבעיה במערכת יחסים, בעיות במקום העבודה או שימוש נרחב בסמים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE