הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אנתוני בורדין, העיתונאי והשף עטור הפרסים, התאבד בגיל 61
בורדין שהה בצרפת לצילומי תוכניתו "חלקים בלתי ידועים" עבור רשת CNN. חברו השף אריק ריפרט מצא אותו ללא רוח חיים

אנתוני בורדין, שף, סופר ועיתונאי ה-CNN שצילם את צופים ברחבי העולם, התאבד בגיל 61. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שם קץ לחייו בגיל 61. אנתוני בורדין (צילום: מעמוד הפייסבוק)


הרשת פרסמה הבוקר הצהרה על מותו של בורדין ובה נכתב כי  "בעצב גדול אנו מודיעים על מותו של ידידנו ועמיתנו. אהבתו הגדולה להרפתקאות, חברים חדשים, אוכל ושתייה משובחים וסיפורי העולם המדהימים שלו שהפכו אותו למספר סיפורים ייחודי וכישרונותיו - מעולם לא חדלו להדהים אותנו. אנו נתגעגע אליו מאוד. מחשבותינו ותפילותינו עם משפחתו בזמן קשה זה". 


בורדין שהה בצרפת ועבד על התוכנית עטורת הפרסים שלו "חלקים לא ידועים". השף הצרפתי וחברו הקרוב אריק ריפרט, היה זה שגילה אותו הבוקר בחדרו, כשהוא מחוסר הכרה. "אנתוני היה כישרון יוצא דופן", אמר נשיא CNN ג'ף צוקר במייל ששלח לעובדים. "הוא יחסר מאוד לא רק בשל עבודתו הטובה אלא גם בגין התשוקה שבה ביצע אותה".

בורדין היה אמן במלאכות בהן עסק, תחילה במטבח ואחר כך בתקשורת. באמצעות תוכניות הטלוויזיה וספריו, הוא בחן את החברה האנושי ועזר לקהל לחשוב אחרת על מזון, על נסיעות ועל עצמם. הוא דגל בקבוצות שוליים ומיעוטים, ופעל למען תנאי עבודה בטוחים יותר לצוותי המסעדות. לאורך דרכו, קיבל כמעט כל פרס שיש לתעשייה להציע. בשנת 2013, שופטי פרס פיבודי זיכו את בורדין ואת "חלקים לא ידועים" בפרס על "הרחבת החך והאופקים שלנו במידה שווה". "הוא היה אדם ישר, סקרן, אף פעם לא מתנשא, אף פעם לא מתרפס", אמרו השופטים. "אנשים נפתחים אליו, ולעתים קרובות הם מגלים יותר על עירם או מולדתם מאשר מה שיכל להוציא מהם עיתונאי מסורתי". הוא זכה לכינויים כמו "כוכב הרוק המקורי" של העולם הקולינרי ו"אלביס של השפים הרעים".


במהלך הקריירה זכה כמעט בכל פרס שיש לתעשייה להציע (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)



בשנת 1999 הוא כתב מאמר בשם "אל תאכל לפני שקראת את זה", שהפך לספר הנמכר ביותר בשנת 2000: "מטבח סודי: הרפתקאות הבטן הקולינרית". הספר פתח את דרכו לאופקים בינלאומיים. תחילה הוא הנחה את סיורו של בשלן בערוץ הקולינריה  ולאחר מכן עבר להגיש את אנתוני ברודין: ללא הזמנות, בערוץ המסע. התוכנית האחרונה הייתה להיט שזיכה אותו בשני פרסי אמי ויותר מתריסר מועמדויות. ב-2013 נכנס בורדין לרשת CNN והוא הפך לאחד הפרצופים המוכרים של הרשת. עונה 11 של חלקים לא ידועים עלתה בחודש שעבר.

בודין אינו היחיד שהלך לעולמו השבוע בהתאבדות. בשלישי האחרון נמצאה מעצבת האופנה קייט ספייד ללא רוח חיים, בדירתה במנהטן. התאבדות היא בעיה גוברת בארצות הברית ולפי הפרסומים האחרונים שיעור ההתאבדות עלה ב-25 אחוזים בשני העשורים שהסתיימו ב-2016.





50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE